Vårt siste måltid

The never ending story, føles det ut som. Å tømme huset, sette endelig punktum når vi låser og drar, den dagen har ennå ikke kommet.

 

Men, vi har garantert spist vårt siste måltid der i dag. Litt tørr brødskive med laks og eggerøre og kaffe i grønn plastkopp på en pinnestol ved vinduskarmen. Ganske koselig, egentlig.

Har prøvd å prakke på barna litt sølv, porselen, bilder og planter i løpet av dagen.

Noe ble vi kvitt, det andre er sortert under kategoriene ‘brennbart’, ‘ikke brennbart’, ‘elektrisk’ og ‘gjenbruk/Fretex’.

Klart for bortkjøring til uka.

 

Selv om vi trivdes utrolig godt i huset vårt, så er det helt fantastisk å låse seg inn her, i leiligheten, vårt nye hjem.

Det føles helt riktig å ha flyttet inn i leilighet, og luksusfølelsen av at alt er nytt, er ubetalelig.

Det ble brått tomt oppe i loftstua i dag.  Beklager gnålet mitt om denne daybeden, men nå er den altså borte.

Vi pakket den inn etter alle kunstens regler i går kveld, og i dag morges kom det en blid bergenser for å frakte den over fjellet til vest. Håper nye eiere blir fornøyd, – den er ufattelig diggbar!

Nå får vi klare oss uten ei ekstra stue i 12 uker. Ser allerede frem til å få inn hjørnesofa og salongbord, få hengt opp bilder og stæsja litt der oppe. Tålmodig som jeg er, så går nok ventetida som en drøm.

 

Det gledes det til kommende uke og om det vi har ventet på siden 23.oktober, virkelig kommer; Kjøleskapet med stor K!

Vi tror det ikke før vi får se det, – kribler i magen ved tanken, og håper det er like fint i virkeligheten🥰

 

God søndag fra Heggis ønskes alle!

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

 

10 kommentarer
    1. Prøv deg på Facebook :Asker og røyken kjøp salg og bytte . Utrolig hva folk trenger . Da slipper du å sorter og kjøre bort. Jeg bytter bestandig i litt vin så slipper jeg å kjøpe det . Det går fortere en du tror .
      Fin blogg du skriver . Kjenner meg mye igjen på masse .
      Anne

      1. Tusen takk, Anne😊
        Jeg har brukt den gruppa på FB mye, det tar ikke så lang tid å legge ut en annonse, men det tar litt tid å administrere svar, avtale henting osv.
        Spesielt når vi ikke bor i huset lenger. Men det er så absolutt en bra gruppe, – og å bytte i vin var et bra tips. Det skal jeg jammen huske til neste gang 🙂

      1. Jeg også!
        Men det er vel begrenset hvor mange bilder man kan ta av et kjøleskap (selv om det tydeligvis ikke finnes begrensninger på HVOR mange innlegg man kan skrive om nevnte…)🙈😂

    2. Godt å komme inn i helt nytt – det kan jeg tenke meg. Jeg synes det er herlig å være i MIN NYE stue, som ble pusset opp i fjor sommer. Alt i rommet blir jo nytt da…. utenom møblene. Møblene blir byttet ut litt etter litt – for det er jammen meg dyrt å fornye 😀
      Blir spennende med kjøleskapet!

      Lag deg en fin fin mandag <3

      1. Er ikke bortskjemt med nytt, jeg, så jeg fryder meg over alt 🙂
        Deilig med nyoppusset stue, Mette. Bra å ha evnen til å glede seg over det vi har, og så er det jammen morsomt å planlegge og å ønske seg noe nytt også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg