Tøff dag endte opp med sofadrøm

Nye utfordringer med gamle foreldre i dag, og uten å gå noe nærmere inn på det, så har det kommet en del tårer i dag også.

Har hatt telefonsamtaler med diverse instanser i kommunen angående mer hjelp, og det gjør at utfordringene kommer enda mer til overflaten. Blir mer virkelige, på en måte.

Å vite hvilken rekkefølge man skal henvende seg i innenfor tjenestetilbudene i en kommune er ikke alltid lett, især om man ikke jobber innenfor helsesektoren selv.

Jeg har aldri tenkt over hvilket apparat som ligger bak alle tilbudene vi faktisk har i velferdsstaten Norge. Det er litt for mye byråkrati og litt for lang vei til beslutningsvedtak i noen tilfeller, synes jeg.

Men det er ikke de ansattes feil. Og de jeg har vært i kontakt med i dag har alle møtt meg med stor forståelse, empati, respekt, kunnskap og god rådgivning. Helt fantastisk!

Et par stykker gråt faktisk litt med meg, – da snakker vi engasjement i jobben! (Håper de klarer å legge følelsene vekk når de drar hjem, da).

Så etter noen timers jobb på telefonen, endte “arbeidsdagen” godt. Jeg har fått gjort det jeg kan for øyeblikket, og så håper jeg ting går seg til til alles beste.

 

Humøret steg enda noen hakk da jeg kom over en Finn-annonse med denne lekkerbiskenen til salgs. Utstillingsmodell og nedsatt pris på Como daybed. Perfekt til loftstua vår i den nye leiligheten!

Jeg var først ute blant alle de andre som hadde lyst på den, i følge selgeren hos møbel- og interiørbutikken Meadow Home i Drammen, så nå er den vår!

Den grønne fargen på daybeden går overhodet ikke til veggfargen vi har i loftstua pr.i dag. Vi hadde uansett bestemt oss for å male om, så nå må vi legge hodene litt i bløt for å finne den beste fargen til rommet som nå plutselig har fått et ganske grønt blikkfang.

Deilig å ha litt interiørtanker i hodet og ikke bare helse- og omsorgsrelaterte greier.

Gleder meg over at den første amaryllisen er i hus også. Ute har temperaturen sunket nesten til null grader, lys er tent både her og der. Denne tida, før julestria egentlig skal begynne, er ganske koselig i grunnen!

Ønsker dere en bekymringsfri kveld. Jeg skal iallefall forsøke å koble ut litt 🙂

 

// Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg