Ønskedrømmer for leiligheten

For første gang på veldig lenge blogget jeg ikke i går.

Hodet er så fullt av tanker rundt leiligheten at jeg har litt problemer med å konsentrere meg, om det gir mening. Kombinert med økte smerter etter noen ganske fine dager, var jeg litt slått ut i går.

Men sånn er det, ingen dramatikk. Helt vanlig at huet mitt går i surr og ingenting henger i hop til tider.

 

Jeg har tenkt at det ikke er så mye jobb med å flytte inn i splitter ny leilighet. Jommen sa jeg smør! (Det uttrykket, forresten! Har de unge hørt det før, tro? Og er det bare jeg som bruker det fortsatt, kanskje?)

 

Det er mye å tenke på!

 

Vi vil ha ny farge i loftstua og på soverommet. Fargen Hule fra Jotun er kjempefin, men den ble altfor lilla i alt lyset som kommer inn i loftsetasjen.

Vi bestemte jo fargene for ett år siden, og i løpet av dette året har jeg sett så innmari mange andre fine farger, og nå heller jeg mer mot jordfarger av typen brunt/terracotta/sand. Litt mer brente toner, liksom. Men det er dødsvanskelig å lande på en farge!

Jeg vil at stua der oppe skal være både lys og varm, typ skandinavisk design, stråfarger, lin, bomull, daybed eller en annen digg sittegruppe, kule lamper, bla bla bla. Ser det litt for meg, håper å få til sånn som jeg drømmer om.

 

Og så har jeg sett et fantastisk høøøøyt lintøyskap som hadde vært dritkult i et hjørne siden det er 4,6 meter på det høyeste der oppe. Men det skapet jeg har sett er kun på utstilling i et lokale, og er ikke til salgs. Så nå er jeg på “googl’ern”, for å si’re sånn!

Om du har eller vet om et høøøøøyt og smalt skap å selge, gjerne i mørkt tre/mango, men lyst tre går også, så hyl ut.

 

Vi er heller ikke superhappy med badet. Flisene er ok, men utvalget blant baderomsmøblement og speilskap var ikke det sprekeste, syntes vi. Det gikk litt fort i svingene da vi måtte bestemme oss i fjor.

Angrer på det valget nå, og tenker at vi må gjøre endringer. I første omgang når det gjelder speilskapet. Så får vi kanskje ta møblementet etter hvert. Det koster penger å kjøpe alt to ganger…

 

Og så kjøleskap, da! Vi valgte bort det som fulgte med som standard. Isbit-funksjon er et must for oss. Nå ønsker vi oss et sort kjøleskap med messingdetaljer. Siden det skal stå under trappa, er det begrenset hvor høyt det kan være.

Vi har funnet ett som passer perfekt i størrelse, med ismaskin og franske dører. Italiensk og kjempelekkert. Men prisen, da… Kremt. Vi må tenke litt.

Men se på dette, da! Jeg er helt forelska! Håndtakene på bildet her er bronse, vi må ha messing, så klart. Drømme, drømme, drømme…

 

Videre er det belysning. Det er superviktig. Vi har en del skråtak som gir en liten utfordring. Og igjen, – utvalget er enormt, – hurra for oss om vi klarer å lande på noe og fortsatt være gift, si!

En haug med andre detaljer som også skal på plass, – skal ikke belemre dere med alt. Det kan jeg gjøre en annen dag, he he.

Nå er det avgårde å besøke mamma som ønsker seg pappa til jul <3

Bo- og omsorgssenteret har lettet på besøksrestriksjonene, så nå kan vi besøke når som helst på døgnet og være så mange vi vil, fortsatt kun på rommet, men det er deilig å kunne stå litt mer fritt til å dra litt mer impulsivt på besøk. Ikke må vi si fra på forhånd, heller! Herlig for ei glemsk høne som meg!

 

Fiiiin fredag!

 

// Nina

 

2 kommentarer
    1. Om bolig er ny eller gammel. Mange detaljer som må på plass. Jeg er detaljfreak, så skjønner at det er mye som spinner rundt I hodet ditt. Men du så gøy når detaljene faller på plass

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg