Litt stabilitet, takk!

 

All good things come to an end.

Vår første ordentlige båtferie med Katta er slutt. 9 dager og hun har malt som en katt hele veien. Og jeg har holdt meg tørr helt siden det ufrivillige badet jeg fikk meg første båtferiedag. Vi har hatt mildt sagt skiftende vær. Ikke alene om det, si!

For det meste har sola glimret med sitt fravær, det har blåst fra alle kanter, og innimellom har jeg forbannet de regnbygene opp og ned i mente, både inni meg og høylytt. Uten at det hjalp.

Men det har jo også vært i hvert fall ca to-tre dager med sol i løpet av snart tre ukers ferie, – det er jaffal bedre enn ingen! Og i dag, på hjemturen fra Son, fikk jeg cirkabirka en time eller noe med uavbrutt sol på kroppen. Hurra! Det var herlig!

Da vi la oss til i en koselig bukt for å spise lunsj, kom skyene og regnbygene som ut fra intet, og vi styra med den kalesjen opp og ned til jeg nesten sprakk som et lemen av sinne. Da var jeg lei! Jeg ville hjem! Nå må det snart bestemme seg, dette været. Jeg godtar regn, jeg godtar sol, jeg godtar alt, bare det er litt mer forutsigbart! Fatter ikke at det skal være så vanskelig å varte opp med et vær vi kan leve med. Her har verden hatt et dødelig virus hengende over seg i månedsvis, kunne vi ikke i det minste få litt slækk angående været? Makan til oppførsel av værkongene.

 

Nok sutring om været, altså. Vi har hatt det helt supert, lagt på oss 10 kg hver, krangla om småting, sjelden blitt enige når ting ble diskutert, men vi nusser en hel del, så jeg tror vi fortsatt er sammen. Jeg elsker ‘n jo.

Fugler har vært et tema denne ferien:

Ei måke som nava, les Naving på høyt nivå,

Så hadde vi tigger-svanen:

Hun var ikke fornøyd før etter 5 brødskiver.

Og til sist hadde vi en gjeng med terner som prøvde å okkupere båten. Skikkelige rebeller som klorte seg fast og nektet å forlate skuta. Vi ble reddet av ei kraftig byge samt økende fart på båten etter hvert.

Nå ligger jeg som et slakt i senga hjemme. Har syke smerter i rygg, hofte og ut i høyrebenet. Så innmari slitsomt å hele tiden jobbe mot smerten, på en måte. Har tatt smertestillende og innsovningstablett, jeg får nok sove noen timer straks.

Vi får megler på besøk samt et nytt par som vil komme og se på huset i morgen. Vi har et tonn med klær, håndklær og sengetøy som må vaskes, hus og hage må shines, og helst skulle jeg ønske jeg kunne brukt tiden sammen med barnebarna i morgen, for fredag morgen er det siste rest av ferien som skal tynes ut med venner på hytte utenfor Kragerø.

Hus og hage må prioriteres, men håper jeg rekker å se favorittene mine i løpet av morgendagen. Heldigvis får vi mye snapper, koselig å få være med litt på dagene deres også. Jeg tror jeg har Norges kuleste barnebarn <3

Jaja, her ligger jeg med Bård snorkende ved siden av meg, jeg kjenner at tabletter virker, likevel babler jeg i vei selv om veldig få vil lese dette midt på natten.

Men da er det kanskje noen som får det med seg når de står opp i morgen tidlig?

God morgen til deg som akkurat nå sitter på do og leser dette.

God morgen til deg som leser dette til dagens første kaffekopp.

God morgen til deg som ligger og scroller i senga,

God formiddag til deg som liker å sove litt utpå.

 

Kunne i grunnen nøyd meg med et hei!

Torsdag, som nå er i dag, skal by på litt stabilitet værmessig her på Østlandet, akkurat som etterlyst i overskriften. Da blir det sikkert det. Trua kan ingen ta i fra oss!

Son tirsdag kveld.

God natt og over og ut fra meg.

 

// Nina

4 kommentarer
    1. God morgen ♥
      Høres ut som en flott tur, til tross for fellesværet. Og det er jo rart med det, men før fellesferien begynte, hadde vi to uker med tropevarme. Så begynte fellesferien, og dermed også fellesværet. Og nå ser det ut til å bli dugandes igjen det været, når fellesen nærmer seg slutten.
      Ønsker deg masse god bedring, og en vellykket visning. Håper du får ordnet alt du skal 🙂
      Klem ♥

      1. Ja, det føles i hvert fall som at det er sånn i år, og mange andre år. Fellesferien burde kanskje flyttes til juni her sør? Men da hadde sikkert været flyttet etter, he he😅
        Det har vært en travel dag, er helt skutt. Men venter nå på de som skal komme på visning, så får vi se hva som kommer ut av det.
        Vi har fortsatt et hav av tid, så vi er ganske avslappet mtp salg. Og med visninger i ny og ne, så er det som regel ganske ryddig og rent hele tiden😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg