Et døgn med ufrivillig og frivillig bading

Katta har oppført seg eksemplarisk og båtferiens første døgn har vært kjempefint!

Vi ligger på Geitøya i Østfold, – kom inn i går kveld, og tilbragte kvelden på brygga med venner som allerede var på plass i to andre båter. Mat og vin i skjønn forening, og da jeg gikk ombord i båten vår for å hente kake til kaffen, tenkte jeg: “Tenk om jeg detter ut i vannet her mellom båtene. Vil de andre høre meg om jeg roper om hjelp?”

Som tenkt, så gjort. Jeg går ut av båten for å gå langs ripa og i land. Skjønner ikke hva som skjer, jeg mister balansen, prøver å få tak i båten på den andre siden, men den var for langt unna, og da detter jeg nedi vannet med sko, klær og kake før jeg rekker å si et kvekk.

Jeg blir kjempeforskrekka og redd. Gurgler saltvann og roper om hjelp. De andre satt utenfor synsvidde. Jeg svømmer mot brygga som er for høy til at jeg vil klare å komme opp på egenhånd.

Heldigvis hører de meg, og Bård kommer først til åstedet og ser at hans elskede er i live og uskadet, bare veldig våt. Med hjelp av en mann til får de dratt meg opp, og jeg kunne endelig le av meg selv. I etterpåklokskapens lys burde jeg kommet på at jeg kunne svømt til baderampa bak båten og kommet meg opp uten hjelp. Men så smart var jeg ikke, gitt. Neste gang skal jeg huske på det…

På trygg grunn igjen.

Dagen i dag har inneholdt litt regn, men også sol og 21-22 varmegrader. Vi venter fortsatt på det store regnværet som er varslet.

Bård fikk seg en treningstur i vannet med våtdrakt. Greit å beskytte seg mot brennmaneter som det er en del av i år.

Det kuperte terrenget har vært kjempefint for meg å gå i. Med hofta mi som til stadighet låser seg når jeg går på flatt underlag, gikk det veldig bra i dag når jeg fikk variert underlag å gå på.

Skjærgården her er så vakker, elsker svabergene og de nydelige furutrærne overalt.

Vennene våre har reist videre mot Fredrikstad. Vi tar én natt til her ute før vi også cruiser inn til byen i morgen. Kjærestekveld mens regnet etter hvert trommer på kalesjen blir ikke gæærnt…;-)

 

// Nina

12 kommentarer
      1. Ja, kunne fort ha slått hodet eller noe annet, men gudskjelov unngikk jeg det😅
        Det ble kake! Hadde kakestykker i en isboks med lokk, så den klarte vi å redde👍😉 Det ble ikke bløtkake😂🎂

    1. HUff!
      Det er det store marerittet – å falle fra båten og ingen hører deg.

      Jeg har sagt det; VI må bli bedre med redningsvester ombord i båten, for VI er ganske sløve på våre turer…… Men jeg har sett for meg forskjellige situasjoner…… og nå er det full skjerpings!
      Men det er jo ikke slik at man i pyntet lag og når man henter kake – skal ha på redningsvest akkurat hehehe

      GOdt at det gjekk bra – for det kan jo skje at man slår seg både gul og blå.

      God ferie!

      1. Ja, du har et poeng mtp redningsvester. Ulykker skjer når man minst aner det. Alt i alt gikk det veldig bra, fikk et par blåmerker, så det tyder på at jeg n e s t e n rakk over til den andre båten.
        Alt gikk så fort, husker nesten ikke hva som skjedde før jeg lå nedi der…

        Fortsatt god sommer, Mette!☀️😘💃

      1. Hei,
        Hadde en strålende dag i Fredrikstad i går, selv om sola ikke riktig helt fant veien gjennom skyene.
        Koselig gamleby og langs elva.
        Vi fant hyggelige spisesteder underveis også.
        Må skrive litt om gårsdagen. Men at Fredrikstad er en superfin by er det ingen tvil om!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg