Innflyttingsdato – Juhu!

Jadda!

Nå nærmer det seg med stormskritt at vi overtar leiligheten vår, og det er nok å tenke på, for å si det mildt.

Jeg kjenner kriblinga i magen drar seg til noe innmari, for om bare én måned kan vi flytte inn! Vi hadde fått estimert mellom desember og mars en gang, og det er vel mer normalt at store prosjekter gjerne blir litt forsinka, så tidlig overlevering var en stor bonus!

10.desember er datoen. Det blir jul i ny leilighet om vi vil!

O’ jul med din glede og barnlige lyst, – tenk å få lage julestemning i det nye hjemmet vårt a! Magisk!

 

Vi trenger plassbygde garderobeskap, og det får vi neppe på plass til jul, men jeg tror rett og slett at vi ikke vi klarer å la være å flytte inn når vi først overtar.

Ikke er det sikkert drømmekjøleskapet er på plass til jul, heller, men da får vi heller kjøpe et brukt og billig midlertidig på Finn i mellomtiden.

For ja, vi kjøpte det italienske med ismaskin og franske dører som jeg skrev om her. 

Det passer perfekt på mål, høyde og bredde, og stilmessig helt prima ballerina 🙂

Det er 6-8 ukers leveringstid på det, magefølelsen, eller kall det pessimisten i meg, sier at det ikke kommer før etter nyttår. Men jeg har tatt feil før, si!

Jeg har solgt unna ting og tang på Finn, og kjøleskapet er allerede nesten tjent inn, hehe.

Myyye jobb å selge på Finn, ass! De aller, aller fleste er seriøse og holder avtaler, men fytti grisen, det er rimelig mange jeg har ønsket en humpete tur ut i verdensrommet også, for å si’re sånn!

 

Den dagen vi overtar leiligheten er det med malespann og malekost i begge hender. To rom skal males i to nye farger, og jeg har en følelse av at de blir skikkelig innertiere begge to.

Ellers tenker vi mye på belysning. Jeg googler og finner sååå mye kult, putter det i handlekurven på nettsiden, men tør ikke trykke på “gjennomfør kjøp”, for jeg vet jo at kjæresten mener vi må vente og se hvordan behovet blir. Han har rett, som vanlig…

Jeg begynte akkurat å bla litt tilbake for å lese litt om hva som rørte seg på bloggen rundt denne tida for et år siden, før korona. Det var deilig og koronafri lesing, gitt! Og jammen kom det endelig litt julestemning sigende også:

Kreativ med mose og sesongens første skitur

 

Julestemninga pleier å komme tidligere enn dette. Gir lett korona skylda nå også for at den har litt vanskelig med å finne frem til følelsene mine i år.

Men uansett om verden står på hodet, så blir det en slags jul i år også. Jeg håper det blir en bra en for oss alle❤

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Spennende med nytt til jul.. eller ikke bare til jul da..men spennende å flytte inn i nytt… Du ser strålende fornøyd ut der du titter inn… <3

    2. Det blir kjempedeilig å flytte inn i noe splitter nytt! Og ganske spennende å se hvordan vi trives i leilighet…😅😊
      Det blir iallefall en annerledes og sikkert en ganske slitsom adventstid, men jul blir det uansett🎄🥰

    3. Det blir bra med ny leilighet, og glad dere fant dere råd til det perfekte kjøleskapet. Og ja, jul blir det i år og. Kanskje man kan gå for en mindre stressende jul? Kose seg sammen med så mange man får lov til, men kanskje ikke fylle hele romjula med store familieselskaper og andre festligheter?
      I år ser jeg for meg en jul med høy kosefaktor. Jeg tror vi trenger det.

    4. Definitivt!
      Denne jula må vi gjøre det beste ut av, og jeg håper på barfrost og skøyteis på vannet her så vi kan være ute med barnebarn, drikke kakao og kose oss.
      Og så kan vi forhåpentligvis senke skuldrene og håpe på at vi er på vei mot et bedre år i 2021.
      Kjøleskapet blir julegaven til oss selv i år, om det kommer til jul, da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg