Kreativ med mose og sesongens første skitur

O’ hellige advent!

Sesongens første skitur og kosemose bokstavelig talt og i dobbelt forstand inne på setra. Livet blir ikke stort bedre på sånne dager.

-4 grader og sol når vi våkner her i paradis på jord. Jeg julepynter mens Bård fikser egg og bacon. Nyheter, julemusikk og popquiz på radioen. Fred.

På med skiklær, smøre ski og ut og gå i perfekte løyper. Det blåser litt, vi går ikke opp på vidda, men holder oss i lavlandet på rundt 950 m.

Rett-frem-løyper passer meg utmerket. Det er fantastisk å kjenne at ryggen funker ganske fint på ski, tennene sitter fortsatt på plass og slimhinnene er i godlune.

 

Vel tilbake på setra begynner Bård å reparere fuglebrettet som har fått seg en medfart siden sist, og å måke ned til låven.

Jeg rusler inn og setter i gang med å lage mosevaser, en idé jeg fikk fra bye & bekk, den lokale kaféen i Heggedal. Så enkelt og så fint. Deilig å pusle med naturens materialer. Jeg blir fylt av pur lykkefølelse inni meg.

 

På Snap ser jeg én datter som er happy på jobb og en annen som er på besøk hos morfaren sin, min pappa. Da senker skuldrene seg enda mer. Sønnen min har ikke snæppa meg i dag, men jeg regner med han har det fint.

Og nå kommer jammen meg et glass rødvin seilende til meg idet sola går ned i horisonten og farger himmelen på magisk adventsvis.

Akkurat nå kunne jeg ikke hatt det bedre❤

God lørdag og takk for at du leser!

 

// Nina

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg