Vi starter på nytt!

Det var meldt overskya vær i dag, men likevel våkner vi opp til nok en fantastisk dag på setra.

Et bittelite rimlag hadde lagt seg på trærne i løpet av natta, det var enda litt vakrere enn i går.

Småfuglene fikk brødskalker kuttet opp i fine terninger, harepusen hadde akkurat hoppet over tunet, rett i hæla på reven så det ut som.

Det er allerede søndag. Vi vil ikke hjem. Vi vil bare være her og leve det enkle liv i pakt med naturen. Vedfyring, oppvask for hånd, solcellepanel, stearinlys, utedo og dobbeltdyne. Vi elsker det.

Jeg kjente gårsdagens skitur godt på kroppen og visste at Bård hadde lyst på en litt skikkelig treningstur i raskere tempo enn hva jeg klarer, så jeg ble hjemme og ruslet rundt og tok bilder, mens Bård fikk svetta litt i skiløypa.

Skulle gjerne vært med opp til vidda, – det ser helt fantastisk ut. Neste gang…

 

 

Helgen har totalt sett vært blant topp ti her oppe.

Fredag kveld i godstolen og gyngestolen foran peisen, noen glass rødvin, koselig samtale, en tur ut for å se på stjernene, tidlig kveld under dobbeltdyna.

Lørdag med god frokost, skitur, bålpanne og skravlings med hyttenaboene ute, hjemmelaget pizza og Melodi Grand Prix på tv, tidlig kveld under dobbeltdyna.

Søndag med sol og glitrende trær. Skitur på Bård og fotografering på meg. Rydde hytta, vaske opp. Fylle opp med ved. Avreise. Hjem til Heggedal og leiligheten som fortsatt føles ny og fresh.

Huset er tomt, et vaskebyrå kommer på tirsdag, og snart er det overlevering og vår tid som huseiere er også historie.

Føles som vi begynner litt på nytt nå. Gleder meg til fortsettelsen😍

 

God søndag, folkens!

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

5 kommentarer
    1. Og det nydelige bildet til slutt der da 😀

      Og jeg hadde trivdes veldig godt der, utenom at jeg nok ville hatt en ordentlig do og ikke utedo… sånn er det bare 😀

      Lag deg en fin tirsdag 🙂

      1. Vi har en innedo også, som fungerer som en vanlig do, så det er ikke noe problem med fasilitetene😉
        Utedoen er veldig koselig på sommeren når det er sol og varmt😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg