Uka som bare gikk og gikk

Hei fine folk,

Brått ble det stille fra meg noen dager.

Det har vært noen triste hendelser i familien, og det føles helt feil å blogge når sånne ting skjer.

En kjær onkel har gått ut av tiden, og selv om det er livets gang, er det likevel noen jeg er glad i som har mistet sin kjære ektemann og pappa gjennom et langt liv.

Jeg blir lei meg, både fordi jeg føler med dem og fordi jeg synes det er fryktelig trist at jeg aldri mer skal få oppleve den lune humoren og tilstedeværelsen til onkelen min.

 

Andre saker skjer også i familien min om dagen. Jeg deler det når det føles greit 🙂

 

 

Det jeg kan dele fra dagene som har gått, er at min kjære pappa rundet 85 år i går. Det ble feiring på koronavis, altså ganske rolig.

Jeg tror likevel han følte seg både feiret og verdsatt da dagen var over.

Frokost på senga med flagg og sang, kake hos mamma på bo- og omsorgssenteret, middag og vin hos oss etterpå, og et nesten uendelig antall telefoner fra fjern og nær.

I dag leverte jeg marsipankake til dagsenteret han er på hver torsdag, så da ble han litt ekstra feiret der sammen med vennene han har der.

 

Huset er tomt og vasket!

Endelig er vi ferdige med absolutt all flytting. Ikke noe mer å tenke på der oppe. Alt er klappet og klart for overlevering i slutten av måneden, bortsett fra eventuelt litt måking. Det er digg! (Altså, ikke snømåking, men å overlevere huset).

 

I neste uke får vi garderobeskap!

Fikk akkurat beskjed om at vi får levert og montert garderobeskap i gangen og på soverommet vårt i neste uke, og det må jeg bare si kommer til å bli intet mindre enn veldig deilig.

Antakelig vil vi ikke få plass til alt vi har selv med nye skap, det er dermed duket for nok en runde gjennom kleshaugen. Det er fortsatt mye klær som ikke brukes og som ikke har vært brukt på en god stund.

Andelen av eiendeler skal fortsatt nedskaleres. Både når det gjelder klær og annet ting og tang. Det sitter bare litt langt inne å kvitte seg med ting jeg er glad i, kjenner jeg. Men det er bare ting. Betyr jo ikkeno’ i det store og hele.

 

Taklampa datt ned!

Drama på Heggedal Torg!

Da vi kom hjem fra fjellet sist søndag, lå fjøra strødd oppe på loftsstua. Hele den svære taklampa som er lett som en fjær (hø hø) var for tung for de geniale krokene med magnet fra Clas Ohlson.

Så da var det opp med 10-trinns stige og skru på den gode, gamle måten. Det er høyt opp, 4,6 meter, så det må liksom en litt stor lampe til oppe på loftet der. Ser frem til vi får sofaen på plass også, da får vi virkelig brukt det ekstra rommet vi har.

Ellers går januar mot normalt for min del. Vanligvis har jeg litt mer skjerpings og fokus på kalorier på denne tida av året. Men nå?Null motivasjon:

Er det så nøye, da?

Kos med kake til kaffen på en helt vanlig torsdag også, da🤗

Kos deg med kvelden du også. Jeg gleder meg til å se Sofa på TV i kveld! Skal du se?

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Takk, Anne💕
      Blir ikke kake hver dag, aktivitetsnivået reguleres ut fra dagsform, – det kjenner jo du også godt til… Men håper jeg finner frem til litt mer motivasjon snart🤞😊
      Anbefaler Sofa, – jeg har i hvert fall kosa meg skikkelig med det tidligere sesonger😍
      Fin kveld til deg også!

    2. Takk, Anne💕
      Blir ikke kake hver dag, aktivitetsnivået reguleres ut fra dagsform, – det kjenner jo du også godt til… Men håper jeg finner frem til litt mer motivasjon snart🤞😊
      Anbefaler Sofa, – jeg har i hvert fall kosa meg skikkelig med det tidligere sesonger😍
      Fin kveld til deg også!

    3. Gratulerer med overstått til pappaen din!

      Ja det er trist når noen forlater tiden <3 Det er dette med at det er så definitivt. Aldri mer….. <3 Det er tungt.

      Det er godt med kake – mmmm og sjokoladekake er bare GODT!

      Fine bilder av faren din som har opplevd mye spennende i fly-verden og ellers, ser det ut til 🙂

      Lag deg en fin fredag!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg