Tidenes dårligste unnskyldning

Det går litt trått med nyttårsforsettene.

Ikke så rart, egentlig. Jeg har glemt å lage meg noen.

Men om jeg hadde laget meg noen, så hadde det nok garantert handlet om mer bevegelse og trim. Og mer tålmodighet.

 

Nå om dagen er jeg veldig utålmodig. Husker dere drømmekjøleskapet vi har bestilt? Du kan se bilde av det i innlegget her: Ønskedrømmer for leiligheten

Vi bestilte det 23.oktober, og det har enda ikke kommet!

Tror jeg holder på å bli sprø! Først og fremst fordi det har vært utrolig dårlig kundeservice fra der vi bestilte det. Dessverre er det ingen andre (som jeg vet om), som kan levere akkurat dette kjøleskapet, så vi har liksom bare vært prisgitt dette firmaet som jeg nylig fant ut befinner seg i Sverige.

Hver gang jeg har ringt, har jeg ringt et Oslo-nummer, men tydeligvis blir man koblet videre til Sverige.

Nå har vi fått bekreftet at kjøleskapet kom fra Italia til Sverige allerede 18.desember, men pga fortolling og juleferie hos tollerne, så blir det ikke sendt til Norge før førstkommende fredag(!).

Og så tar det vel noen dager før PostNord får levert.

 

Dette ble en lang utredning på hvorfor jeg ikke kommer i gang med nyttårsforsettene jeg ikke har. Men altså, – jeg holder på å bli sprø uten det kjøleskapet fordi vi ikke har plass i kjøleskapet til nyttårsforsett-mat.

Du vet, – masse grønt, magert og sunt.

Vi har fått låne et kjøleskap av venner, – tusen takk for det, – men det er litt lite. Blir ikke inspirert når jeg ikke kan handle skikkelig inn med nyttårsforsett-mat.

 

Jepp. Verdens dårligste unnskyldning.

Hva er din?😅

 

Men uti neste uke en gang,  – DA kommer kjøleskapet, og DA skal det bli fylt opp med all verdens digge grønnsaker, og nyttårsforsettene jeg ikke har, skal bli satt ut i livet!

Ellers koser jeg meg glugg i leiligheten. Jeg våknet med litt sår hals og tungt hode i dag tidlig. Tok meg en kopp kaffe og litt grapefrukt (med sukker, så klart) og satt og kikka ut på utsikten fra sofakroken.

Liker å se litt ut på det “urbane Heggedal. Ser frem til at Heggedal Torg blir helt ferdig og at det kommer ulike forretninger på gateplan her, at det blir litt liv rundt hushjørnene.

Om 8 dager åpner Kiwi i kjelleren under oss, en heistur unna bare. Trenger egentlig ikke kjøleskap, når jeg tenker meg om.

 

Men vi trenger noe å sitte på i loftsstua!

Daybeden har blitt solgt og skal til Bergen til helgen.

Jeg elsker fargen på daybeden, fargen på veggen ble valgt utfra den, og nå sliter jeg veldig med å finne noe praktisk, typ hjørnesovesofa i en like lekker farge. Hvorfor er nesten alle hjørnesovesofaer i en eller annen gråfarge? Vil ikke ha grå sofa! Og jeg vil ha noe med én gang, ikke vente 8-10 uker.

Forslag mottas med takk! Hvilken farge kan passe til veggene her? (fargen heter Impression fra Jotun).

Den grønne her er jo perfekt…

Fin onsdag til deg fra meg!

 

// Nina

8 kommentarer
    1. Hei Nina, du kommer nok igang, 2021 er bare i starten😘. Skal du kjøpe ny sofa og er usikker på fargen, så sjekk fargerike.no, og se om du får noen ideer der. Du kjenner kanskje den siden fra før, men der kan du søke opp fargen på veggen og se hvilken farger som passer til. Den har hjulpet meg😊.

      1. Godt tips, Trine! Og den muligheten vet jeg jo egentlig om, men har ikke tenkt så langt akkurat nå😉😅 Så der var bra du minte meg på det 🙂
        Godt nyttår, forresten. Håper du og alle dine (❤) har det fint💕

    2. Lekker sofakrok og flott utsikt.. Jeg har ingen nyttårsforsetter..men skal prøve å være mest mulig ute..blir så tung i hodet av for mye inneluft… Sååå kjedelig med ting man har bestilt som ikke kommer.. Godt nytt år og fin dag videre til deg <3

    3. Godt nyttår, Anne🎉🤩🤗
      Takk, er kjempefornøyd med hvordan vi får det her hjemme etter hvert. Veldig glad i disse fargene, men synes også det er superfint hos de som har lysere farger😅

      Den som venter på noe godt…osv.🙏

      Ha en finfin dag i kulda🌟❤

    4. Jeg er verdensmester i unnskyldninger. Spesielt når det gjelder trim. Nå er det mange, kaldt, for mye corona både på utsiden og i treningssenter, har ikke joggesko som er bra nok, ikke andre treningssaker heller. Når det gjelder mat er jeg omtrent samme: Begynner i morgen, jobber for mye så MÅ få kose meg litt, har jo vært flink helt til klokka 18 osv…. 😀 Håper dere får kjøleskapet snart da 🙂

      1. Ja, filler’n at vi er så “håpløse”😅🤪
        Trøsten er at vi ikke er alene, Frodith. Mange som oss.
        Det blir sykt digg å få et kjøleskap med litt størrelse på, – håper at PostNord er effektive nå på nyåret🤞🙏🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg