“MÅ hun skrive om den derre søstra si hele tida”?

Jeg har egentlig blogget litt gjennom helgen, men ingenting har blitt publisert, bortsett fra min anbefaling om å se Rådebank  på NRK.

Ting skjer på privaten, alt kan ikke skrives om, og da er det litt vanskelig å skrive “som om ingenting har hendt”.

Fikk også en veldig, veldig trist nyhet om en tidligere kollega på fredag. Ble litt lei meg,  føler med alle som er ekstra berørt og som opplever tunge stunder nå.

 

På fredag så vi litt på Lindmo, og da la jeg merke til at Anne Lindmo og Ane Dahl Torp hadde like halssmykker på seg. Veldig fine! Anne sitt i gull og Ane sitt i sølv, tror jeg.

Noen som har peiling på hvor de er fra?

Jeg tror ihvertfall at de er like?

Lørdag:

Fint og kaldt.

Er vel ikke helt innafor å si det, men jeg er litt lei av både kulda og sola, jeg. Det er sååå vakkert ute, men så er det liksom ikke så lett å nyte det i timesvis fordi det er så kaldt med mindre man beveger seg hele tiden.

Og siden jeg ikke klarer å bevege meg i timesvis, så blir det ut og gå en times tid, og resten av dagen blir man værende inne og glo på finværet ute. Og det blir jeg litt grinete av, kjenner jeg.

I dag:

Sov lenge! Altfor lenge. Hadde problemer med å sove i natt pga smerter. Måtte stå opp igjen etter å ha ligget og vridd meg og forsøkt all verdens teknikker i et par timer.

Satt og glante på intetsigende tv til kl.05:00 i dag morges. Da hadde kroppen roet seg såpass at det gikk an å legge seg igjen, og jeg lå og drunta til kl.11:00. Er ikke fan av å nesten snu døgnet på den måten, håper jeg er i normal gjenge igjen til i natt.

 

Vi har fått oss litt luft i dag også, – deilig at det ikke var så himla kaldt. På balkongen vår var det faktisk litt “lunt”, så vi lånte et lite sett med bord og stoler av pappa så vi fikk sitte og kjenne litt på sola.

Vi må ha nye utemøbler, de vi hadde fra før er for store. Nå må vi ha noe som er mer tilpasset til en liten balkong.

Flott utsikt utover vannet den ene veien,

og så får jeg litt Aristokatt-feelingen den andre veien. Får litt lyst til å hoppe bortover takene. Tror ikke det hadde blitt like grasiøst som jeg har bilder av i hodet mitt.

 

Kommende uke er planen å bikke ett år til, klippe litt hår på skallen, og trene litt hos fysioterapeuten. Om jeg klarer å skjerpe inn litt på kaloriinntaket også, vil det bli en bra uke, tror jeg.

 

Bortsett fra tirsdag. Det blir nok en sår dag. Storesøster Sidsel døde den dagen for to år siden. Jeg kjenner jeg er litt ekstra følsom nå om dagen. Det popper opp minner på Snap og på Face fra de siste dagene hun levde. Selv om jeg takler sorgen og savnet veldig godt nå, så kan jeg ikke noe for at tårene presser seg frem i tide og utide om dagen.

Hun var innlagt på Bærum noen dager den siste uka hun levde pga lungebetennelse. Jeg sov hos henne noen av nettene. Det var tøft. Hun var mye angstpreget, og jeg er så takknemlig for at hun fikk komme hjem de siste dagene til sin egen seng og avslutte livet der med pappa og meg hos seg.

Til alle dere som tenker “ hun til stadighet skrive om de søsknene som døde?”

 

Svaret er nei. Jeg ikke det. Men jeg kommer til å nevne dem igjen og igjen så lenge traumene fra to år tilbake rører ved  nervene og følelsene mine. Dette er min historie. Og spesielt Sidsel var en stor del av mitt liv.

Og akkurat nå, i disse februardagene, forbeholder jeg meg retten til å dra frem minnene om Sidselmor som jeg savner så veldig, veldig, veldig sterkt.

 

Ha en fin kveld, godtfolk❤

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

16 kommentarer
    1. Jeg skjønner godt at du dveler ved minnene om søsknene dine og deler de på blogg. Synes det er flott jeg.
      Her om dagen fikk jeg et tilsendt bilde fra en av niesene mine. Det var et bilde av Mamma og oldebarna tatt siste året hun levde. Jeg synes slike minner gjør godt. Litt tårer og føler på savnet, men det er godt.
      Håper du får sove til natta.

      1. Ja, vi er nå en gang sånn lagd, de fleste av oss, at vi lar oss bevege av gode minner, sorg og savn.
        Heldigvis.
        Så koselig å få tilsendt et sånn bilde når du sikkert ikke forventet det.
        Satser på god søvn i natt🤞

    2. Du skal ALDRI la være å skrive om dine søsken fordi noen kanskje blir lei av det. Da kan de i så fall la være å lese det du skriver!

      Så lenge vi minnes de vi har mistet så lever de liksom litt videre sammen med oss ❤️❤️

    3. Synes det er flott at du deler og minnes det som en gang var. Det er din blogg og du bestemmer over hva som skal deles! Jeg fikk heller ikke sove natt til søndag. Sovnet ca 05 på morgenen. Har sovet litt på sofa i ettermiddag men kjenner at fibroen ikke er helt snill. Tar to smertestillende så får jeg nok sove og håper du også får sove til natten.

    4. Du sliter med fibromyalgi, ja. Så leit. Kjenner nok en del igjen av de samme smertene, jeg også.
      Håper natten har vært god, – min var iallefall bedre enn natt til i går👍🤗
      Ha en super dag!

      1. Ja, har slitt med fibromyalgi i mange, mange år. Noen dager kan være gode og andre dager dårlige. Sov veldig godt i natt, og er nettopp kommet inn etter snømåking ute. Deilig. Nå skal jeg kose meg med en god bok som heter Pandemien. Ble skrevet i 2017 og er av dansk forfatter. Kjenner at jeg kommer til å bli hekta.. Godt å høre at du også fikk sove i natt. Forresten mens jeg husker det, gratulerer med barnebarn. Ha en fin dag!

    5. Tusen takk! Barnebarn, altså💙
      Jeg elsker å lese, men nå er jeg veldig ute av tralten, – har begynt å lese på mange bøker, men gir opp om de ikke fenger ganske fort.
      Skal sjekke ut Pandemien!
      Og gjett hva vi ser om dagen? Friheten. Lover bra, så takk for tipset nok en gang 😉

      God kveld til deg!

          1. Den heter Pesten skrevet av Hanne – Vibeke Holst. Ble skrevet i 2017 og det er ikke noe tungt lesestoff. Er jo roman og beskriver en pandemi som er lik den vi har nå. Men det er 796 sider lesestoff.. Jeg er oppslukt..

    6. Kjærlighet <3 Kjærlighet til sine – de som betyr noe og har betydd noe/mye egentlig <3 Ja de må nevnes og aldri glemmes <3 Så får de som ikke ønsker det, bare skrolle videre 🙂

      Ja det er kaldt ute – og den ene dagen går over i den andre dagen med minusgrader og vakkert vinterver 😀 Og er man ute MÅ man være i bevegelse :-D!!!!

      Stå deg vel og lag deg en fin fin tirsdag <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg