Ingen vei tilbake – I morgen blir det andre boller!

 

I dag er det liksom siste gangen for alt mulig.

Jeg vet det er helt håpløst å tenke sånn. Det jeg ikke spiser i dag har jeg ikke spist, og det er jo bare fint?

Det vil jo overhodet ikke hjelpe på søtsuget mitt om jeg om noen dager tenker: “Gudskjelov spiste jeg boller og pizza på tirsdag”.

Likevel er det dét jeg har gjort. Jeg har spist Lucia-boller fra IKEA, – glemte å spise dem 13.desember (viktig å tømme kjøleskap og fryser, har jeg hørt!), og jeg har spist pizza til middag.

Litt sent så jeg følgende mail fra Irina Lee som står bak Spis deg fri-metoden i forbindelse med oppstarten av en ny livsstil i morgen:

Ja ja, – jeg har ikke gjort det enkelt for meg selv. Jeg visste forsåvidt dette fra før, men det er lett å narre seg selv på en dag som dette. Den Siste Dagen. Kjøre på med masse karbo i form av boller og pizza.

Jeg skal likevel klare det!

Én dag av gangen.

Overskriften på innlegget mitt i går: Aldri mer sukker! høres veldig dramatisk ut. Det er ikke en setning jeg skal ha gående som et mantra i hodet. Da kan det fort gå galt.

I stedet er det mye smartere å tenke én dag av gangen. “Jeg spiser ikke sjokolade i dag, men kanskje jeg gjør det i morgen”?

Ved å utsette fristelsene bare én dag vil det være lettere å gjennomføre. Jeg har alltid vært god på utsettelser, så da skal jeg jaggu klare å utsette spising av enkelte matvarer hver dag også!

På bildet over her er jeg i god gang med vektnedgang. Det var for tre år siden. Det funket bra, det opplegget jeg fulgte da, men når jeg etter hvert skulle tilbake til et mer normalt kosthold, gikk det skeis igjen, som utallige ganger før…

Derfor tror jeg at når jeg nå har bestemt meg for å endre livsstil for godt, kutte ut mel og sukker og spise tre ganger om dagen, så kommer vektnedgangen som en gledelig bonus, og ikke minst vil jeg oppnå en sunnere kropp med lavere risiko for livsstilssykdommer.

Det er fint å tenke på!

Jeg vet jeg kan gå på trynet foran alle dere som leser dette. Det hadde sikkert vært lurt å gå litt stille i dørene i begynnelsen, men det er ikke min stil. Full åpenhet er mer min greie, jeg er villig til å ta risikoen, og jeg er villig til å jobbe hardt for å lykkes. Fullt fokus.

 

Kjøøøøøør, Nina! (Men først knekkebrød med brunost til kvelds).

 

Følg meg gjerne på:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: nina_utenfilter

 

2 kommentarer
    1. Lykke til!
      Jeg prøver å plukke vekk en og en uvane, osepop står på lista nå og det går fint. Så legger jeg til en og en god vane, prøve å innarbeide den før ny vane, god eller vond tas tak i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg