I morgen sjekker jeg meg!

Fredag den trettende mars i år:

Da skulle jeg egentlig vært på rutinekontroll hos, jeg holdt på å si veterinæren, men jeg mener selvfølgelig gynekologen.

 

Men så stengte Norge ned.

Torsdag 12.mars kom regjeringen med de sterkeste og mest inngripende tiltakene vi har hatt i Norge i fredstid.

Jeg kan ikke si jeg ble direkte lei meg for at gynekolog-timen ble avlyst. Det hjalp ikke på lysta å få et rosa brev i postkassa på Valentinsdagen med innkallelse til underlivskontroll. Få’kke mer lyst til å skræve i stolen med neonlys flashende rett inn i katedralen for det, si.

 

Så da gikk det litt i glemmeboka, da. Eller det gjorde jo ikke det. Underbevisstheten holdt meg hele tiden oppdatert om at det sikkert var lurt å bestille ny time da Norge åpnet igjen.

Men du vet, – tida løper av gårde. Det er alltid så mye annet presserende. Og jeg flyr jo til leger og spesialister støtt. Blir litt forsynt, liksom.

 

Men er det én ting vi kvinner ikke skal forsømme, så er det søren klype meg å sjekke oss. Både pupper og katedral bør få jevnlig tilstandsrapport.

 

At bilen får oftere sjekk enn oss, er jo helt på trynet om vi tenker oss om. Vi er da mer verdt enn en skarve metallboks på fire hjul?

Hva om ikke vi kvinner funker mer? Hvem skal da drive samfunnet fremover? Jeg bare spør. Tygg litt på den… Jeg tror det hadde gått åt skogen uten oss kvinnfolka.

 

Så! I morgen skal jeg sjekke meg!

Jeg kan ikke skryte av at jeg plutselig ble ansvarsfull og bare bestilte meg en time helt ut av det blå.

Nei, det måtte en årsak til må jeg med skam innrømme. Jeg er ikke lenger helt fornøyd med hormonplasteret jeg bruker mot overgangsplagene mine. Nå vil jeg finne ut om det er noe annet lurt som kan passe for meg i stedet. Og så er det greit å ta den sjekken samtidig da. Livsviktig, faktisk.

Liker å ta sånt med gynekologen. Fastlegen min er ikke like oppdatert. Dessuten vet han jo alt om meg, – han trenger ikke å vite hvordan det er møblert i katedralen min i tillegg.

Da er det bedre med en egen interiørarkitekt, aka gynekologen.

 

Gruer meg? Ja!

Vet jeg at det blir digg når det er over? Ja!

Hurra!

 

God natt!

// Nina

7 kommentarer
    1. Ja det er viktig med disse sjekkene både oventil og nedentil 😀

      Jeg hadde mye på listen min sist jeg var hos legen, og bl. a. katedralsjekk… men da vi kom til det punktet følte jeg at jeg hadde brukt så lang tid, så jeg sa at vi tar det neste gang……… phu på en måte var jeg glad jeg “slapp” men på den annen side kunne jeg bare hoppet i stolen og fått det unnagjort…. Men men neste gang 😀

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg