Hold kjeften på deg

God ettermiddag, godtfolk!

Her har det vært grått vær i dag også, men likevel ganske fint. Ikke har det regnet og ikke har det blåst. Selv med lavt skydekke og litt tåke, har dagen vært vakker pga alle høstfargene ute. Helt nydelig!

Nå håper jeg alt løvet på bakken får tid til å tørke opp så det går an å kaste blader opp i luften og la det regne gull over hodet på meg. Elsker den følelsen.

(Nå begynte det faktisk å regne litt igjen…)

 

Onsdag betyr som regel mammabesøk på bo- og omsorgssenteret. Jeg hentet pappa og vi dro av gårde.

 

– Så pen du er, sa mamma til meg da vi kom.

– Hva med meg da, spurte pappa.

– Hold kjeften på deg, svarte min sjarmerende mamma. 

 

Det er av barn, fulle folk og demente man skal høre det, tydeligvis 😉

 

Jeg hadde kjøpt litt nytt ulltøy til moren min. Hun beveger seg jo aldri lenger og blir derfor fort kald og frossen av å sitte så mye rolig.

Alt tøyet må naturlig nok merkes så det ikke blir borte på vaskeriet.

Ikke før er vi ferdige med å merke ungenes klær når de går i barnehagen og på skolen, så må man begynne å merke foreldrenes klær når de kommer på aldershjem…

Det føles litt surrealistisk å bestille merkelapper med mammas navn på, for så å sitte og merke plagg for plagg. Føles som det var i går jeg gjorde det samme for barna mine.

Livet går i sirkel. Det er en evig runddans.

Meningen med livet?

Ha’kke peiling.

Det føles som det handler mye om nestekjærlighet.

At man må vise kjærlighet for å få kjærlighet.

At vi er her for hverandre. Alle sammen. Alltid.

Da får livet mening.

Og så får vi tåle at noen ber oss holde kjeft innimellom.

 

Nå passer det å si Amen, synes jeg.

Ja, så sannelig.

 

God onsdag til dere! Jeg er invitert på kveldsmat hos en venninne og gleder meg veldig til det❤

 

P.S. Jeg blør mye mindre i dag, heldigvis:)

 

// Nina

 

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

4 kommentarer
    1. Litt rart når omsorgsrollene snur.. <3 Trist når man på en måte "mister"sine nærmeste mens di fortsatt lever også.. Hyggelig hun syns du var pen da..hehe.. Kos deg med venninna di i kveld da <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg