Dramatisk start på ferien

Endelig, endelig er vi på plass på setra, og ferien har for alvor startet.

Første feriedag begynte allerede kl.06 (les hvorfor her), og så har vi feiret mitt mellomste barnebarn i beste Frost-stil før kursen gikk mot Valdres.

Da jeg gikk ut av bilen for å åpne grinda inn til tunet på setra, hørte jeg infernalsk breking. Sauene var på jordet nedenfor, og det var spesielt én sau som brekte høyt der nede. Men samtidig hørte jeg også en høy og intens breking fra et lam jeg trodde var under låven, – de pleier ofte å legge seg der.

Vi gikk ned for å sjekke, og da skjønner vi at lammet på et eller annet vis har kommet seg INN i selve låven, og nå var det livredd og innesperret, stakkars.

Vi fikk lokket det ut, og det ble forent med opphavet sitt. Det logret som ei bikkjevalp og var så happy da hun fikk diet mamma’n sin igjen.

Men tenk om vi ikke hadde kommet opp i kveld? Vi vet ikke hvor lenge det har vært innesperret, men et lite lam klarer seg vel ikke så veldig lenge uten vann og mat. Ingen andre i nærheten ville ha kunnet redde henne heller.

Beklager dårlig bildekvalitet. Screenshot fra Snapchat.

Vi fant et hull i låvegulvet der lammet antakelig har kommet seg opp. Det er nå tettet😉

Ellers kan jeg melde om 12 grader i skrivende stund, vi sitter ute og innvier den nye plattingen, i dunjakker. Sommer i Norge!

Men, – vi koser oss glugg, det kan ingen ta fra oss!

Ha en fin julikveld!

// Nina

 

2 kommentarer
      1. Ja, stakkars liten. Tenker med skrekk hvordan det hadde godt om vi ikke kom opp denne helgen.
        Litt regn innbyr til innesysler, koselig det også. Kos deg med dagen din, Frodith!😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg