Det drar seg til!

God morgen!

Svosj, – plutselig er det bare to dager til julaften og vi kan ikke skryte på oss en sånn derre kjempemessig julestemning, akkurat.

Jeg har vært fullstendig kaputt de siste dagene. Flyttesjauen ble litt for tøff for meg, og jeg har vært sliten og hatt vondt langt inn i margen. Jeg datt litt sammen da de viktigste tingene var på plass og de fleste pappeskene var tømt.

Så da vi var en tur oppe i huset for å hente litt greier (jeg trodde vi var ferdige med flytting, men nei da…), fant jeg en slant igjen av min favoritt-sherry. Og selv om klokka bare var 12 på formiddagen, smakte den utmerket! Ble litt fnisete ei lita stund der og humøret steg noen hakk, hehe.

Soverommet er lite, det er litt vel mye skråtak, men for en nydelig hule likevel! Sover kjempegodt under skråtaket, og når plassbygde skap kommer på plass og klærne får en plass å være, så tror jeg vi skal få det til å funke veldig bra.

Fargen på veggen heter Belgian Brown, – jeg digger den også. Angrer ikke ett sekund på nytt fargevalg her heller.

Flere bilder kommer etter hvert når ting faller på plass.

Innimellom testing av soverom og suping av sherry har det blitt tid til å nyte tidenes adventsbolle med rosiner, sukater og brente mandler fra bye & bekk. Mmmm….!

 

Kommende svigerdøtre, både min egen og Bård sin, har vartet opp med hjemmebakst til oss. Begge jentene er fra Vestland, og jeg er fortsatt ganske sikker på at de beste kjerringemnene kommer derifra. Om det er lov å legge feminismen litt til siden. Siden det snart er jul, den mest tradisjonsrike tida på året.

Kjøleskapet! 

Drømmekjøleskapet har ikke kommet!

Litt krise, faktisk. Det er gjerne behov for litt ekstra plass til maten når jula setter inn, butikkene er jo stengt i hele tre dager, må vite, så da må det visst hamstres!

Men vi får prøve å tenke smart. Vi har fått låne et lite kjøleskap, det fungerer bra, men er ikke like stort som vi er vant til.

Det er gode muligheter for at kjøleskapet kommer i romjula. Da blir kjøkkenet komplett! Gleder oss noe inn i hampen. Det midlertidige kjøleskapet føler seg nok litt utafor, stakkars.

I går fant jeg frem litt rød julepynt og noen veldig få nisser. Jeg som hadde 18 kasser med nisser før, har antakelig plutselig skjønt at nissen ikke finnes, og interessen for mannen med hvitt skjegg har blitt borte. Nisser er søte nok, men orker ikke å treffe på han i hver krik og krok lenger.

Vi har ikke hengt opp bilder enda, men vi har litt peiling på hvor de forskjellige skal få skinne etter hvert. Det blir bra mot de svarte veggene.

Nei, nå må jeg komme meg i dusjen. Kiropraktoren venter og jeg har et par bittesmå ærender igjen før julefreden kan senke seg.

Ta vare og kjør forsiktig, – tror det er mange distré sjåfører om dagen 😉

 

// Nina

2 kommentarer
    1. Jeg har julestemning akkurat på julaften jeg som regel, og ikke så mye mer. Men jeg liker ferien, julestemning eller ikke. NÅ skal vi kose oss 🙂 Ser fint ut hos dere da 🙂 Og heldig med alle kakene 🙂 Jeg har fått i posten i dag 🙂

    2. Spiselige gaver er jo noe av det beste🥰
      Nyt glade juledager, Frodith. Tenker det smaker med litt lang juleferie nå👍😊
      Jeg kjenner faktisk julestemninga er i ferd med å snike seg på bittelitt med julemusikk på radioen i bakgrunnen her🎄🎶🌟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg