Chill helg

 

Helgen startet på en rolig og fin plass i Oslofjorden. Ingen “gjenboere”, bare Bård og jeg. Sov godt helt til kl.04:10. Da dundret det plutselig musikk fra et hus på fastlandet et par hundre meter unna.

Jeg skvatt opp. Bård snorket fredelig videre. Noen er velsignet med godt sovehjerte (eller dårlig hørsel, som jeg kaller det)..

Umulig for meg å sove videre, det var fullt nachspiel på gang i huset på den andre siden. Jeg sto opp, og så verdens fineste himmel da jeg gikk opp på dekk:

Da var jeg veldig takknemlig for at ungdommen holdt ut til soloppgang (håper de var færre enn 20 personer…), så jeg fikk med meg denne vakre, vakre stunden.

Etter en halvtimes tid med pulserende bass og fengende rytmer, ble det brått stille. Tipper enten noen naboer eller politiet var innom huset på den andre siden en tur.

Jeg gikk og la meg, sovnet etter hvert, og våknet til varm kaffe i ni-tida. O’lykke!

På lørdag tøffet vi inn til Sætre gjestehavn hvor vi skulle få Julie ombord. Et annet vennepar var også allerede på plass med sin båt. Sola gjemte seg bak disige skyer, og det var like greit når gradestokken viste 27 grader. Om sola hadde fått fritt spillerom ville det vært altfor varmt for meg.

Deilig lunsj og god service på Cæsar i Sætre, fikk shoppet meg en dritfin bluse i butikken ved siden av, Julie en fin linbukse. Da smiler vi jenter og livet er godt.

Lørdagskvelden ble tilbragt ombord i Katta med venner, grilling, moscow mule, vin, bobler og musikk-mimring. Koselig kveld ved brygga. Fikk besøk da mørket kom også. Svaner på tiggerferd. Minnet meg litt om måka i Fredrikstad: Naving på høyt nivå 

Vakker sommerkveld i gode venners lag.

Søndag morgen skinner sola og det blåser fra nord. Rolig morgen med morgenkaffe og radio. Sen frokost med egg og bacon.

Skikkelig digg og chill helg etter mitt hjerte.

 

// Nina

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg