“Aldri mer sukker og mel”, sa’a skråsikkert

Det var i januar i år dette utsagnet kom fra fru Entusiastisk aka Ninautenfilter. Smart. Les hvor smart’a var her: Aldri mer sukker!

 

Hu blir jo så begeistra over alt nytt som virker så bra. Mangler ikke pågangsmot, – det skal’a jaggu ha!

Hu holder ikke kjeft om det, heller. Neida. Bare mååå fortelle hele verden om at er’e slutt. Nå blir det andre boller, for å si’re sånn.

Og andre boller blei det. Proteinboller, for å være presis. Ganske lenge også. I fem-seks måneder var det null mel og veldig lite sukker.

Såpass lite var det av ovennevnte ingredienser, at 15-16 kilo rant av kroppen som smør i sola.

 

Lenge gikk det fint. Magen hennes var vant til små mengder mat, så hu blei fort mett. Sommerferien kom. Det blei litt vin i hytt og pine. Mest i hytt. En del i pine.

Med alkohol forsvinner vettet. Det smakte med nøtter. Og sjokolade. Gjerne begge deler samtidig. Må jo kose seg når man er på sjøen eller på fjellet, si!

Også feriefrokosten, da. Godt med skikkelig brød, ikke sant? Hadde jo ikke bakt proteinrundstykker for hele ferien. god på planlegging er’a ikke, selv om hu faktisk er god på logistikk. Pakke for alle tenkelige situasjoner, sånn i tilfelle.

Som da’a pakka med seg 12 par sko for en helg i Paris, for eksempel… For sikkerhets skyld, liksom.

 

Men denne sommer’n feila’a big time. Glemte helt å tenke ut strategier på forhånd for å motstå eventuelle fristelser.

Det var nok alt detta med korona som ødela. “Vi lever bare én gang. Vi må jo kose oss mens vi kan”, osv.

Dessuten hadde’a full kontroll. Trudde hu. Lett å gå tilbake til proteinrundstykker og null sukker etter ferien, right?

 

Nå snakker vi medio september, hu er tre kilo tyngre og hu har fortsatt ikke kontroll. Spiser brød og kaker og sjokolade. Ikke hver dag, men oftere enn at hu kan slå seg på brystet å hevde: “Hu dama her? Hu har slutta helt å spise mel og sukker, hu!”

Nå er’e ikke sikkert at’a noen gang kommer til å proklamere akkurat det igjen heller, men det er håp om at’a kommer tilbake til en mye sunnere hverdag igjen. I morgen. Kanskje.

 

Hu gjør så godt’a kan. Det skal’a ha.

 

// Nina

Følg meg på Facebook:

https://www.facebook.com/ninautenfilter/

5 kommentarer
      1. Takk takk, jeg tror ikke jeg skal helt tilbake til Spis deg fri-metoden, men håper å være _nærmere_ den enn jeg er pr i dag, jaffal😅👍
        Ingen tvil om at mindre sukker og mel er bra for de fleste, si!😅😜🥰

    1. Jeg har slutta med å gå så “hardt ut”..hehe.. Vi har et ganske “sunt”kosthold her til hverdags..men blir helt sikkert mer sukker en det som er bra..og i sommer ble det veldig ofte skolebrød til kaffen… Spiser ikke så ofte snop lenger..men is på lørdager mååååå jeg ha :)) Sprudlende fint bilde av deg i naturen <3

      1. Vi lever ganske sunt her i huset også, det er bare _jeg_ som går og craver litt i smug, for det legger man seg sikkert ikke på av, hehe😂🙈
        Min guilty pleasure er dessuten frukt som klementiner/mandariner og plommer – klarer ikke å begrense meg, og da blir det mye kalorier etter hvert😅
        Elsker søt gjærbakst, men prøver å unngå det. Og is er jo også så godt, men tror jeg kan telle på én hånd (ok, to hender, da) jeg har spist det i sommer🍦🥰

        Har du blogget i det siste, Anne? Har ikke sett noe av deg på forsiden på lenge. Må sjekke bloggen din i tilfelle jeg har gått glipp av noe😘

    2. He he vent til januar igjen du. ALT er så mye enklere i januar… Nei en skal nyte livet, en vet ikke hvor lenge en har det og det er noe som heter trivsel også. Man skal ikke bli fanatisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg