Vi tenker alle når vi sitter på do – Her er mine tanker i dag

Noen ganger er det skikkelig vanskelig å vente med å legge ut noe man har skrevet fordi man er så fornøyd med det man har skrevet, og så må man liksom vente fordi det er strategisk smart å publisere på kvelden. Flere lesere på kveldstid, mener jeg å ha lest.
Er det noen medbloggere som er gamle i gamet som har noen kommentarer til dette? Når man burde legge ut noe for å nå flest mulig?
To ganger om dagen som Kokkejævel gjør. Og som jeg gjør akkurat i dag?

I dag er det en sånn dag! At jeg gleder meg til i kveld!

Innlegget som blir lagt ut i kveld skribla jeg ned noen tanker rundt mens jeg lagde te i går kveld, ventet på at vannet skulle koke opp. Det handler om kvinner og seksuallivet vårt. Mer kan jeg ikke si, men inni hodet mitt er det både viktig å snakke om og det burde være lett å snakke åpent om det.

 

Mens jeg skriver dette, sitter jeg på do.
Også helt naturlig. Det er vel noe av det mest naturlige vi gjør. Likevel er det mange som kvier seg for å si at de må gå en tur på do om de er i et møte eller egentlig hvor som helst når de er sammen med andre.
Det rare er da hvordan de plutselig bruker et _annet_ ord på det.
Da er det ikke “jeg må på do”, nei da.

Da er det:
“Jeg må på toalettet”
“Jeg har et lite ærend”
“Naturen kaller”
“Gjøre mitt fornødne”
“Gå på avtredet”
“Ta en tur på kontoret”
“Jeg har en rammeavtale” (den er jo egentlig morsom, men litt forfinet, likevel)
“Må ta en telefon”
“Hente meg en kaffe”

Og så videre. Hvorfor forfiner vi det? Å gå på do er vel helt greit å si?

Det er helt greit å si toalettet også om dette er et ord som er naturlig for deg å bruke. Jeg bruker nok begge deler om hverandre.
Men jeg forfiner det aldri fordi jeg er flau eller brydd for at jeg må på do. Heller motsatt. Rett fra levra, Uten filter.
Det er helt livsnødvendig å gå på do!
Så om du prøver å kalle det noe annet, så vil jeg tenke at du skal tisse eller bæsje uansett!

Kall en spade for en spade. Si det som det er. Ihvertfall om du skal på do. Si det du pleier å si hjemme. Det som kommer ut er akkurat det samme om du heter Kong Olav, Sjaman Durek eller Ola Oppigarden.
Ingen vits å late som det er noe finere enn det er.

Det som imidlertid er festlig, er om man har et morsomt uttrykk for det.
Jeg elsker det fargerike dialektspråket vi har i Norge.

Har hørt om de som:

“Skal spre litt glede”
“Blåsså tu bælgen”
“Sile potetene”
“Legge en kabel”
“Ryste stamtreet”
“Slæng ut slårrån”
“Lufte utstyret”

Da blir jeg glad. Disse uttrykkene er litt mer nedpå. Ærlig. Vi er på samme planet.

Kan du noen morsomme uttrykk for å gå på do?

Et sted for rare tanker, gode idéer og ikke minst der man bokstavelig talt får tømt seg.

 

Ser jeg datt litt utpå her. Tankene bare fløy her jeg satt og tissa. Nå har begge beina sovnet.
Utgangspunktet for dette innlegget var bare for å fortelle at jeg gleder meg til å poste innlegget mitt i kveld.
(Jeg har enda ikke lest gjennom gårsdagens skriblerier, men jeg håper det ser like bra ut som jeg tenkte i går kveld mens tevannet kokte. Bård syntes det var for drøyt. Da tenker jeg det er akkurat passe for Ninautenfilter).

Ha en nydelig dag, godt folk!

Jeg skal av gårde og tukle litt med nervene mine nederst i ryggen etterpå. Om det hjelper, er det verdt det.
Om det ikke hjelper, har jeg ihvertfall prøvd.

// Nina

2 kommentarer
    1. Heisann, kjenner en godt voksen kar som sier, iallfall om damene😄 «Skift vatn på flyndra» Men ellers var mange gode uttrykk her om det å gå på do 🚽 Ha en fin dag og blogg videre uten filter🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg