Sydenfølelse hjemme

 

Å komme hjem fra fjellet føles nesten som overgangen fra Norge til Granca en vinterdag i februar, og det enda vi bare har hatt rundt 17 grader i dag.

Men med sola tittende frem innimellom, gikk det fint å droppe langbukse.

Vi får folk på visning i morgen, og til tross for syke smerter i hofte og rygg, så må det shines opp både ute og inne.

Har fått plantet nytt i den store selvbygde plantekassa etter at alle tulipaner har tatt kvelden, – purpursolhatt, salvie og litt eføy. Det ble så fint! Vil ikke flytte!

Å få jord under neglene, stulle med blomster og få de til å trives gir ren og skjær lykkefølelse, – fatter ikke helt hvordan overgangen til leilighet og liten terrasse skal bli, jeg altså…

Bård vartet opp med lunsj til meg og pappa i dag, – spekeskinke, melon, jordbær, eggerøre, laks, potetsalat, skinke og wienerbrød. Deilig med gubbe som har ferie:)

Så langt en finfin dag i ferien! Og enda har vi lenge igjen før hverdagen kaller.

Glad lille-lørdag ønskes!

Vi tar en liten skål for barnebarnet mitt Selma som fyller 3 år i dag, – verdens kuleste jente med det mest uttrykksfulle ansiktet og de morsomste påfunn, – så stolt av henne og mine to andre skatter <3

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

 

2 kommentarer
    1. Må dere flytte? Jeg er enig i kalde dager, men man kan jo kle seg. Så lenge det ikke regner.. 😀 Var kaldt ved fjorden også, men litt varmere inni byen her 🙂 Får uansett kle seg godt 🙂

      1. Må og må, – det er av helsemessige årsaker. Når helsen min er sånn at jeg ikke klarer å bidra så mye med vedlikehold, og vi i tillegg både har ei seter og båt vi ønsker å bruke, så er det vel egentlig fornuftig å gå over til leilighet😉
        Men jeg gruer meg litt, spesielt på sommerstid er det jo så kos med gress mellom tærne🍀🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg