Soloppgang i fjæra

God morgen, godtfolk!

Som sagt, så gjort! Drøyde vekkerklokka helt til 05:12, og innså da jeg tok et gløtt ut av vinduet at det var en tabbe.

Selv om sola ikke skulle stå opp før en time senere, så hadde dagslyset allerede begynt å vise seg i horisonten, og antakelig ville jeg gå glipp av noen fine farger nede i sjøkanten.

Ikke noe å gjøre med det, annet enn å raske på og komme seg av gårde. Hadde tenkt å ta med kaffe, men droppet det.

Angret litt da jeg kom ut. Gradestokken viste 2,9 grader denne siste morgenen i august 2020. Brrrr…

Morratryne

Det sto en bil på parkeringsplassen da jeg kom, glemte fort den da jeg kom ned til fjorden. Helt stille, bare lyden av bølgeskvulp. Måkene hadde enda ikke begynt å gi lyd fra seg heller.

Hengegøy

Braste gjennom en hengekøye-plass (derav bilen på parkeringsplassen, altså) mens fokus og øyne var rettet mot himmelen. Tre hengekøyer med folk oppi. Håper ikke jeg vekket dem. Eller jo. De burde jo få med seg soloppgangen.

Skaugumsåsen. I det store hvite huset til venstre i bildet, rett under åsen, ligger kronprinsparet og sover. Og rett nedenfor der ligger mamma’n min og gjør det samme på Solgården bo- og omsorgssenter❤

Å spise solskinn til frokost er et uttrykk jeg har funnet på selv, og som jeg liker å bruke i betydningen av å stå opp med rett bein, rett og slett.

Når man i tillegg faktisk drar ut i naturen og får med seg soloppgangen på ordentlig, så har man bokstavelig talt spist solskinn til frokost og dagen har fått den beste starten jeg kan tenke meg.

Riktignok er jeg drittrøtt i skrivende stund, ikke umulig at jeg må duppe nedpå en liten stund, men denne dagen er altfor fin til å sove bort, så jeg håper at solskinn til frokost hjelper til med at dagen i dag også blir fin.

Ha det bra, august!

Jeg er klar for september, en av mine favorittmåneder!

 

// Nina

10 kommentarer
    1. Ååååå for en nydelig morgen du har fått!
      Spise solskinn til frokost er jo bare et lekkert sitat fra deg 🙂

      Lekre bilder og en god start på dagen – tidlig – vakre farger – og ja – forståelig at du nå er litt trøtt 😀

      Ha en fin fin mandag!

      klem

    2. Imponert hvor tidlig du sto opp for å få med deg dette. Og jammen var det vel verdt det. Nå er jo trøsten at soloppgangene kommer senere og senere fremover 🙂 Mens solnedgangene, som jeg har slitt litt med fordi de var så sene, kommer tidligere og tidligere 🙂
      Nydelige bilder, rett og slett ♥♥♥

      1. Tusen takk, Eva!
        Ja, det er jammen _noe_ godt som kommer ut av mørketida som ligger foran oss😅👍
        Har ikke klart å sove i etterkant, det er jo så fint vær her i dag. Blir vel tidlig kveld, kanskje🧡🤞
        Håper dagen din er gulle god😘🧡

    3. Nyyydelige bilder og flott det” uttrykket “med solskinn til frokost… <3 Kjenner man må kle seg litt bedre om dagen..men fortsatt deilig når sola varmer litt utpå dagen… Fin dag videre til deg <3

    4. Så utrolig flott 🙂 SKjønner godt du tok den turen. Og jammen bra du vekket hengekøyefolket 🙂 De trenger å få med seg sånt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg