Sofakjøp i stedet for flyttesjau

Vi skal overlevere det gamle huset vårt til nye eiere 29.januar, så vi har hatt god tid til flyttinga. Litt for god tid, kanskje.

For vi har fortsatt ikke tømt alt som er der oppe. Klær i klesskapet, ting og tang og alt man ikke egentlig vet hva man skal gjøre med,  står fortsatt i kjelleren, noen fine tekopper i kjøkkenskapet, til og med litt mat i kjøleskapet har vi fortsatt.

Siste rest skulle tas i dag, tenkte vi. Sortere avfallet så det blir lett å kaste på fyllinga. Ta med til leiligheten det vi tenker vi ikke kan klare oss uten (egentlig ingenting av det, tror jeg), sånn at vi ble ferdige én gang for alle, liksom.

Vi skulle bare dra en liten tur og se på ny sofa til loftsstua først. Jeg burde ha visst; Det tar tid!

Lenge før vi var ferdige med det, kjente jeg på hele kroppen at det var det jeg klarte i dag. Så mye tråkking og ståing inne i butikken er nok til å slå meg helt ut.

 

Så nå er det smertestillende og horisontalen i sofaen, vi rakk ikke i nærheten av gamle huset engang . Ny dag og nye muligheter i morgen.

Det er kjipt at jeg ikke fikser mer enn såpass i løpet av en dag, trøsten er at vi fikk bestilt ny sofa.

12 ukers leveringstid er aberet, men den blir superfin, tror jeg. Har valgt ut fargen fra en liten stoffprøve, – håper på full klaff når vi får sett sofaen in real life.

Har prøvesittet sofaen, altså. Bare ikke i fargen vi ønsker. Comfy og i riktig størrelse blir den nå, tror vi.

I morgen blir daybeden hentet av en kar som har kjørt fra Tromsø via oss i Asker for så og kjøre til Bergen med den. Tror det er noen som virkelig ønsker seg akkurat denne, altså.

Her skal jeg tilbringe resten av kvelden. Ikke mye spennende som skjer om dagen. Ikke hos deg heller, tipper jeg.

Vi lengter til setra. Nesten tre måneder siden vi var der sist. Selv om det er bitende kaldt der oppe nå, så er det vidunderlig vakkert har jeg sett på utallige snapper i dag. Skulle veldig gjerne prøvd en skitur snart. Vår tid kommer nok👍🥰

 

// Nina

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg