Skrekk og gru!

“Hva synes du om at Øde måtte forlate Farmen?”.

Spørsmålet kom opp i feeden min på Facebook fra TV2 Underholdning.

 

Det har jeg ingen som helst formening om, er svaret mitt. Jeg har ikke fulgt med på Farmen i år, bortsett fra noen minutter her og der. Øde likte jeg. Han har det sikkert fint utenfor Farmen også.

 

Men at Siv forlater Frp, det har jeg derimot noen følelser og tanker rundt.

Jeg har aldri stemt Frp. Er dypt uenig i mye av partipolitikken de har ført opp gjennom åra.

Men jeg har respekt for Siv Jensen. Hun har stått støtt. Vært tøff. Jeg har vært eitrende forbanna på dama, likevel har jeg respekt for jobben hun har stått i.

Politisk er jeg bare en normalt interessert borger som følger med fra sidelinja. Blir ordentlig engasjert i noen saker, bryr meg mindre om en del annet. Har mitt hjerte hos Venstre, men ser gode verdier og fanesaker hos andre partier også.

At Siv går av er helt greit. Forstår’a godt, jeg.

Men det verste ved at Siv trekker seg, er tanken på at Sylvi Listhaug kan bli ny leder.

Skrekk og gru! 

 

Det er et eller annet med den dama som gjør at jeg blir i dårlig humør hver eneste gang jeg hører stemmen hennes på radio eller ser henne på tv.

Måten hun prater på og ikke minst at hun er så ekstrem i mange av meningene sine, gjør at jeg får grøsninger over hele kroppen.

Jeg synes hun er skikkelig uspiselig med tanke på innvandrings- og asylpolitikken og alt hun har klart å lire ut av seg i den sammenhengen. Folk med hennes meninger skremmer meg.

Ønsker meg heller et comeback for Carl Ivar enn en maktsyk Sylvi ved Frp-roret. Men Carl I koser seg vel mest med lokalpolitikk og i sofaen med Eli for tida.

 

Jaja, ikke hver dag jeg skriver om politikk, men i dag kjente jeg at jeg gruer meg litt mer til partidebatter og sånt i fremtida om vi skal måtte forholde oss enda mer til den dama enn vi allerede gjør.

 

Sånn. Ferdig. Tok meg en vaffel for å komme på andre tanker enn det kvinnemennesket. Det hjalp godt. Hvem er Sylvi?

I butikken har påskeliljene kommet. Da er det vel straks vår, er det ikke? Nå håper jeg vi går mot lysere tider på alle måter. Det hadde vært utrolig nice.

 

// Nina

6 kommentarer
    1. Ja, all ære til Siv Jensen for fantastisk innsats for partiet sitt, liksom for landet forøvrig. Å klare å oppnå den fremgangen Frp har hatt under hennes ledelse, bøyer jeg meg i støvet for! For det har jo liksom tilstadighet vært en eller annen temmelig profilert figur som har driti seg ut big time, hvor hvert eneste tilfelle innebar at partiet lett ville vært lagt i ruiner om hun ikke på mirakuløst vis hadde evnet å stagge stormen hver gang.. Skikkelig girl-power!

    2. Ja, det skal hun ha. Hun har klart å ri av de verste stormene ganske så bra, og det er tøft at det er flere sterke damer i politikken, synes jeg.
      Men Sylvi kunne vi fint klart oss uten.
      Jeg er overrasket over at hun har fått og fortsatt får såpass mye tillit fra Siv etter all uhyggen hun har bragt med seg i diverse saker.

    3. Jeg er jo ikke noe Frp fan, men enig med deg. Siv Jensen har gjort en fantastisk jobb for partiet sitt. Jeg har stor respekt for Siv. Jeg er og så politisk ukorrekt at jeg likte Morna Jens kommentaren.
      Listhaug og hennes meningsfeller skremmer meg. Hva hun klarer å lire av seg for å provosere er og utrolig. Dette kan slå begge veier for Frp.

      1. Jeg _håper_ at partiet bare forsvinner med Siv, men frykter at Listhaug (om hun blir partileder) kommer til å provosere med så voldsomme ytringer at hun klarer å oppildne og skape mer hat i samfunnet.
        Jeg liker ikke høyreekstremismen som det blir mer og mer av i Europa og USA…

    4. hehehheheheh
      Jajajja jeg har møtt Listhaug og hun er en hyggelig dame av det jeg har sett av henne. Politikk ja… Jeg er ikke glad i FRP… og min tilnærming i politikken ligger hos SENTERPARTIET i alle tilfelle…. Men sånn er det. Politikk er politikk…

      Lag deg en fin fredag 😀

      klem

    5. Håper for hennes skyld at hun er hyggeligere privat enn den uhyggen jeg synes hun sprer i den politiske sfæren…

      Senterpartiet er up and coming, – kan like mye derfra, faktisk👍😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg