Siste helg i huset!

Heggedal hovedgård – storstua i bygda vår.

 

Det er fredag og dette er den siste hele helgen i huset vårt. – I hvert fall om overtakelsen av leiligheten den 10. desember går fint, og det håper vi så klart at den gjør.

Planen er å flytte inn neste lørdag selv om vi mangler både garderobeskap, kjøleskap og lamper som ikke har funnet veien med fraktselskapet ennå.

Det blir litt kaotisk, men vi har ordnet oss med midlertidige klesstativ, fått låne et kjøleskap av venner, og diverse lamper har vi nok av så vi klarer oss til det vi har bestilt kommer.

 

Nå er jeg rimelig sliten. Det er liksom alt på en gang om dagen. Jul, flytting og pakking samtidig som jeg sliter big time med nakke og rygg. Går til kiropraktor to dager i uka nå, synes nakken er litt bedre, så det er håp!

Gjør også avspennings- og pusteøvelser som jeg har lært av tankefeltterapeuten min, – og det kjenner jeg er avgjørende.

Jeg har tidligere skrevet om TRE, Traume & Release Exercises (les mer her om du vil) og jeg fortalte kiropraktoren min at jeg drev med det. Han kjente godt til disse øvelsene, hadde drevet med det selv, og syntes det var en veldig bra metode for å kvitte seg med stress og spenninger i kroppen. Fint å få tilbakemelding fra autorisert fagpersonell om at dette er all right, for det er ikke så mange som gjør avspenningsøvelser på akkurat denne måten, tror jeg.

Så her skal det ristes i ledige stunder fremover, si!

Et annet problem jeg har om dagen er at buksene blir trangere og trangere. Og nå må jeg si at jeg gleder meg sykt til 2021 på så mange måter!

Det er ikke lett å gjøre noe med de trange buksene nå i desember, klementinene er farlig gode, og jeg vet med sikkerhet at hun ene på butikken tenker “der kommer klementin-dama” hver gang jeg kommer inn der. Vi har pludret litt for mange dager på rad over fruktkassene den siste måneden hvor jeg forsyner meg grovt av nevnte frukt.

 

Jada, uforbederlig jojo-slanker. Trøsten er at det er mange som meg, og til felles har vi at vi aldri mister håpet 🙂

 

I morgen skal vi være barnevakt for barnebarna noen timer, og jeg gleder meg veldig til å koble av fra flyttesjauen litt. Kan ikke tenke meg bedre selskap enn små, aktive lykkeklumper i julestria❤

 

// Nina

 

 

4 kommentarer
    1. God morgen!
      Og klementiner/mandariner er suuuupergode og jeg spiser virkelig min andel av den frukten nå 😀

      Lykke til med flyttingen nå da!

      klem

    2. God morgen, Mette!😊
      Det er vel ikke uten grunn at det bugner med klementiner i fruktdiskene nå. Noen må jo spise dem🤣😅

      Ha en nydelig lørdag😍👋😘
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg