Så fort livet snur…

Jeg har begynt å skrive på ulike blogginnlegg i dag, men stedet for å få noe produktivt ned på papiret, har tankene min hele tiden har gått til en ung gutt på 18 år og familien hans som bor i gata mi og som fikk livet livet sitt snudd på hodet da han spilte hockeykamp på lørdag med #7 på drakta.

 

Han fikk et sammenstøt med målburet og har fått påvist alvorlig ryggmargskade som har ført til lammelse.

 

Jeg kjenner Mats fra da han gikk i klassen til datteren min på barneskolen. En veldig glad og likandes gutt med glimt i øyet og alltid en god replikk på lur.

Jeg husker spesielt i en bursdag da vi hadde det innmari morsomt med at han parodierte Alex Rosén og jeg var Mia Gundersen i Norske Talenter. Vi lo så innmari mye, og jeg husker jeg tenkte at han var en utrolig artig gutt med mye humor.

 

I løpet av sekunder har livet hans endret seg, og han står ovenfor sitt livs tøffeste kamp når han nå må gjennom rehabilitering på Sunnaas og ikke minst må innstille seg på at livet blir helt annerledes enn han hadde sett for seg.

 

Jeg føler så inderlig med Mats og hele familien og sender min dypeste medfølelse og varme tanker. Ord blir fattige. Jeg vet de har en hel ishockeyklubb i ryggen og at de får masse støtte fra fjern og nær. Det er godt å se, og jeg håper og tror at det er en trøst midt oppi alt det tunge og vanskelige.

 

Datteren min og alle andre som kjenner Mats, er naturligvis også veldig preget av det som har skjedd.

For det er klart det er dramatisk å se hvor fort livet snur når det skjer med en du vet så godt hvem er. Vi har allerede snakket en del om det som har skjedd, og vi kommer helt sikkert til å snakke mye mer om det.

Livet er så skjørt, og det er så uendelig tragisk at det må hendelser som dette til for at vi igjen skal måtte bli påminnet om at hver eneste dag er en gave, at vi må være takknemlige for livet vi har.

Vi får aldri denne dagen igjen.

 

Igjen; Varme tanker til hele familien og alle berørte. Det er MANGE som tenker på dere❤

Og selv om det er vanskelig å tro på nå, så har jeg trua på at både humoristen og fighteren Mats viser seg frem igjen❤

 

// Nina

 

5 kommentarer
    1. Skjebnens veier er ikke alltid like enkle å forstå. På en måte var det bra det skjedde når han gjorde noe han elsket og ikke noe han ble tvunget til. Du får overbringe varme klemmer og gode tanker til han og familien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg