Rosinboller på visning og spettbryllup!

Høststemning inne med tørkede høstblader på fat🍁

 

Deilig søndag.

Bollebaking for å få nybakstlukt i huset før visning i dag. Kanskje det er det som skal til for å få fart på hussalget?

Huset er vasket og ryddet. Det er fyr i peisovnen, kubbelysene er tent både her og der, radioen surrer og går i bakgrunnen mens fremmede folk går rundt og kikker på vårt hjem. Vurderer om dette kan være et hjem for dem i fremtiden.

 

Mens megler og fremmedfolk tar over heimen, øvelseskjører vi med yngste snuppa mi. Plutselig er vi på sjarmerende Bærums Verk. Strekker litt på beina, kikker litt i butikkvinduer, kjøper en ny smijerns-krok til døra på utedoen på setra.

Det er høst og koselig stemning på Bærums Verk også til tross for en litt grå og hustrig septemberdag.

Da vi kom hjem hadde fremmedfolket forlatt huset, boller var spist av fremmede munner,  og forhåpentligvis dro de herfra med en god følelse i hjertet. For det må man ha når man ser på hus. Det må treffe en nerve. Greit å bruke huet litt også, men jeg kjenne det i hjertet mitt når jeg går inn i et hus som jeg potensielt skal kjøpe.

I følge megler var det flere par som var positive etter dagens visning. Så gjenstår det å se om de er interesserte nok til å legge inn bud. Om de følte noe i hjertet.

 

Hvis ikke kan vi jo gjøre som en venninne foreslo:

“Dere kan jo kjøpe det selv. Det er et flott hjem”.

Ha ha, god idé!

 

Og når jeg først snakker om hjertet, så er det en hjertedag i dag. En kjærlighetsdag. I dag er det nemlig 62 år siden mine foreldre giftet seg.

62 år. Det er spettbryllup, det!

Spettbryllup? Betyr det at da er man så godt gift at man må bruke spett for å skille dem?

Hurra for 62 år, mamma og pappa❤

Alzheimer har skilt dem fra hverandre, men de har hatt et fantastisk ekteskap (med utfordringer som de fleste andre) og kjærligheten dem imellom kan ingen ta ifra dem selv om den ikke er like synlig i dag.

Mine sterkeste minner fra da mamma og pappa var gift og jeg fremdeles bodde hjemme, er at de satt i timesvis og snakket sammen, gjerne med et glass vin eller to. De trivdes i hverandres selskap. Drømte og planla for fremtiden, enten det var morgendagen eller neste års ferie. De lo, jeg hører fremdeles latteren deres i hodet mitt. De koste seg sammen.

De minnene bevarer jeg i hjertet mitt for alltid, sånn vil jeg huske dem.

 

Deilig søndag.

 

// Nina

7 kommentarer
    1. Lykke til med hussalget. Ja, man må kjenne det i hjertet når man kjøper hus. Man må føle at dette kan bli Hjem!
      Flott historie om glade foreldre som koste seg sammen. Synd sykdom skiller dem. Og det er flott på Bærum verk. Lenge siden jeg har vært der, kanskje blir det en tur i løpet av høsten?

    2. Spennende med hussalg, og jeg ønsker dere masse lykke til ♥
      Og nydelig brudepar ♥ Vakker kjole ser det ut som. Leit når sykdom skiller, men sterkt å være gift så lenge uansett ♥
      Klemmer til dine deg denne søndagskvelden ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg