Resultat ny livsstil og fornyelse i stua!

Hei på dere!

Da har 5 uker med ny livsstil uten sukker og mel gått unna som en virvelvind!

Jeg har ikke blogget siden søndag, og det skyldes rett og slett sykdom i heimen.

På mandag hadde jeg bursdag. Hurra! Fjorårets feiring ble ganske traurig, jeg husker den egentlig ikke. Søsteren min døde dagen før, og broren min hadde dødd knappe 4 uker før det (du kan lese om dette HER) , så ikke rart at bursdagen var tåkelagt.

 

Etter å ha tilbrakt hele sist helg i Bergen med feber, hoste og muskelvondt, jeg var ikke utenfor leiligheten mens jeg var der, våknet jeg også opp ganske slapp og utafor på bursdagen min. Jeg hadde invitert familien på middag, men skjønte vel ikke helt hvordan jeg skulle kunne gjennomføre etter nok en natt med hoste og diverse innvoller spredd utover (føltes det som). Men formen steg utover dagen, familien kom på middag laget av Bård. En koselig stund, ble det!

Noen venninner hadde i løpet av dagen sagt at de ville komme innom en tur på kvelden, og i og med at formen ble bedre, slang jeg i hop en kake laget av søtpotet, bananer, epler, linfrø, mandelmelk, kanel, nellik, valnøtter og pekannøtter. Servert sammen med frukt og bær ble den knallgod, om jeg må si det selv! Gøy å oppdage sukker- og melfrie godsaker som er vel så godt som mye annen bakst! Venninnene mine ble veldig positivt overrasket også, – gøy!

Alt i alt ble årets bursdag sååå mye bedre enn jeg hadde forestilt meg, – jeg føler meg heldig!

Da tirsdagen opprant, merket jeg at boosten en bursdagsfeiring gir (det er fortsatt greit å bli et år eldre), bare var forbigående.

Våknet opp ved siden av en gubbelure som hadde blitt smittet av konemor, så plutselig var vi to som hanglet hjemme. Bård var hakket dårligere enn meg med høy feber og forkjølelse i tillegg til muskelvondt og kraftig hosting. Ulempen hans er selvfølgelig også at han er mann…

Gud bevare meg vel, – at to voksne går hjemme sammen er ikke bra. Når den ene slutter å hoste, begynner den andre. Jeg blir smårar av å ha han “strødd” rundt i huset på dagtid, er vant til å være alene, jeg.

I går ettermiddag følte jeg meg frisk nok til å se eldste barnebarnet på hockeytrening i Askerhallen. Det var fint❤

 

I dag rømte jeg både fra huset og fra gubben, så godt som frisk igjen. Sola skinte, kaffe med venninne og besøk hos mamma. Bilen fikk seg en vask. Og så kom nye salongbord i hus. Siden vi skal flytte i leilighet må vi ha litt nettere møbler, og jeg ble veldig, veldig fornøyd med disse fra Ask i Heggedal!

Fint, eller hur?

 

Og så var det oppdatering på min vei til et lettere liv, da. Fortsatt går det kjempefint, – utfordringen er å spise nok mat. Jeg blir veldig fort mett nå som magesekken har blitt mindre, og ikke blir jeg spesielt sulten om jeg går lenge uten mat heller.

Men jeg er obs på dette, og passer på å spise jevnt og trutt tre ganger om dagen, og jeg veier maten så jeg er sikker på at jeg får i meg all næringen fra proteiner, karbohydrater og fett som kroppen trenger hver dag.

Resultat siden forrige uke:

– 1,0 kg.

Totalt: – 7,6 kg. på 5 uker.

 

Hurra!

Jeg vandrer videre på min nye vei, og fryder meg over bedre mage, bedre søvn og gamle klær som passer igjen. Diggeste følelsen, altså!

Glad torsdag, folkens!

 

// Nina

2 kommentarer
    1. Så bra du fikk en fin bursdagsfeiring. Jeg leste om fjoråret. Helt for jævlig. Glad du har det bedre nå <3 Gratulerer med dagen som var 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg