Positive tanker er aldri feil :-)

Hei mandag!

Jeg er ikke helt i skrivemodus om dagen, merker jeg. Vet ikke helt hvorfor, – har ikke så mange rare tanker, kanskje? Og dét er på en måte positivt det også.

 

Oppdatering fra de siste dagene:

På lørdag var vi på middag hos noen venner her i Heggedal. Bård hadde endelig blitt frisk, og etter å ha hanglet hele uka selv, hjemme sammen med Bård, var jeg mildt sagt sugen på å se andre fjes i tillegg til kjærestens.

Vertskapet serverte fantastisk mat som til alt overmål var tilpasset min nye sukker- og melfrie tilværelse. Det må jeg si var en helt utrolig gest! Trengte ikke å tenke over hva jeg spiste, det var bare å nyte. Må tilføye at jeg ikke var den eneste i selskapet som hadde “spesielle behov”, men jeg vet at hun andre også satt enormt pris på at menyen kunne spises av alle. Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke tok bilder av maten, – den var himmelsk og sååå lekkert dandert!

Det ble en del vin i løpet av kvelden. Ingen bombe. Vin gjør godt. Tid med glade venner gjør godt. Det førte til at søndagen ble litt ekstra tøff med tanke på min nye livsstil. Gikk og fyste på noe hele dagen, men jeg holdt meg i skinnet og klarte å holde meg til bare “lovlige” matvarer. Klapp på skulderen til meg selv 🙂

Stemning <3

I dag var jeg på besøk hos mamma. Fysioterapeuten Julie arrangerte “Bevegelse til musikk”. Mamma var ikke særlig opplagt i dag, men pappa var med 🙂 Jeg er så imponert over Julies engasjement med de eldre, – hun er virkelig en liten diamant på bo- og omsorgssenteret!

Jeg fikk en telefon fra NAV i dag. I forbindelse med kommunesammenslåingen har jeg fått en ny veileder, og hun ringte meg for å presentere seg og slå av en prat. Det var hyggelig! Det er viktig for meg å ha en god dialog med dem, og det har jeg hatt hele veien. Føler jeg har vært heldig med alle mine veiledere. Så langt har jeg ingen dårlige opplevelser med NAV, og det synes jeg er ok å fortelle om også. De får nok tyn som det er.

Selv om jeg føler at livet har tatt en litt dårlig retning for meg, så er jeg veldig opptatt av å ikke grave meg ned i selvmedlidenhet eller bli bitter. Jeg jobber og jobber med å ha en positiv tankegang, og til tross for langvarige smerter, så prøver jeg så godt jeg kan å gjøre dagene så lystbetonte som mulig.

Det er ikke alltid jeg lykkes, noen dager er tøffere enn andre, men det er ingenting som blir bedre om jeg klager, uffer og akker meg. Det er ikke mulig å tenke seg frisk, men det er mulig å gjøre dagen så god som mulig ved hjelp av kognitiv tankegang, og det har jeg blitt litt ekspert på, føler jeg. Deilig å kjenne at det er flere positive enn negative følelser som rår.

Et lite visdomsord for kvelden:)

Disse tulipanene har stått i en hel uke!Ellers er det jo vår ute, dere? Denne vinteren har vært snodig, altså. Jeg liker skikkelige vintre, men må innrømme at plussgrader og ei sol som varmer gir noen deilige øyeblikk. Og det er jo snø på fjellet, enn så lenge. Håper den varer til påske. Den er bare 6,5 uker unna – eller sånn ca 7 kg unna, som jeg tenker 😉

 

Ha en finfin kveld der ute! Håper dere henger med meg her på bloggen, selv om jeg har vært litt mindre flink til daglige skriblerier den siste uka.

// Nina

 

Følg meg gjerne på:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

(Husk å skru på varsler om du vil få et hint om nye innlegg fra meg)

4 kommentarer
    1. Det har så mye å si å være positiv. Så positiv man kan i alle fall. Mamma levde med kreft siste 8 årene før hun døde i oktober. Hun klagde lite. Snakket alltid om å ta en dag av gangen, om at det ikke var noe poeng å SNAKKE så mye om kreften, og det triste, ble ikke noe bedre av DET mente hun. Spurte alltid pleierne på sykehjemmet, selv etter hun ble sengeliggende, hvordan det var med DEM. Lite fokus på egne plager. Det er ikke lett alltid, men jeg tror man får flere glade dager av å prøve å tenke sånn. Faren din så veldig sprek ut 🙂

    2. Kjære Nina❤️ Jeg må si jeg beundrer ditt pågangsmot, din positivitet (selv om jeg vet at man ikke ALLTID klarer å være positiv), din uendelige omsorg for andre og ditt herlige vesen👏 Stå på, du vil garantert nå ditt mål! 👍 Jeg heier på deg!💪

      1. Kjære Mette;
        Tuuusen takk for koselige ord!
        Oppmuntring og heiarop får jeg aldri nok av, – det varmer langt inn i hjerterota❤
        Nå er jeg langt fra den helgenen som du beskriver, men jeg prøver så godt jeg kan i alle fall😅😉
        God klem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg