Og DER spratt bukseknappen!

Heisann,

I dag feirer vi inngangen til det nye året med et vennepar og pappa.

Akkurat passe koronavennlig i Ernas ånd.

Vi flyr litt rundt som hodeløse fugler her hjemme mens vi ordner i stand, fortsatt litt ukjente og uorganiserte på vårt nye kjøkken.

Kveldens meny er marinert kalkunbryst med hasselbackpoteter, pastinakkpuré, tranebærchutney og waldorfsalat.

Tradisjonelt pleier vi å steke en hel kalkun, men nedskalerte til bryst siden vi er færre enn vi pleier.

Jeg har laget hjemmelaget karamellpudding til dessert for aller første gang, og er kjempespent på den.

 

Har besøkt mamma på sykehjemmet i dag og vært innom kirkegården og tent lys.

Mamma var i strålende humør, nesten som i gamle dager. Hun likte buksene mine veldig godt hele tiden. Tror hun sa det 6-7 ganger. Gøy uansett at hun fortsatt ser sånne ting, og koselig at hun gir komplimenter den dag i dag, til tross for Alzheimersykdommen.

Å gi komplimenter har jeg lært fra henne, – jeg roser folk, både fremmede og kjente for oppførsel, klær, hår, smil, dialekt osv veldig ofte, jeg. Mener jeg selv, da. Hehe.

Fint å gjøre andre glade på en så enkel måte. En god egenskap jeg verdsetter ganske høyt. Det har noe med raushet å gjøre, og raushet og godhet elsker jeg, simpelthen. Mer av det her i verden!

 

Prater meg bort. Har et bord å dekke her.

Men akkurat idet jeg reiste meg opp fra sofaen nå, så hørte jeg et lite knepp og noe som trillet bortover gulvet her.

Bukseknappen, ja.

Et aldri så lite siste pek fra 2020 der, altså. Takk ska’ru ha!😝

 

Vil gjerne få ønske dere en fin feiring, ta vare på hverandre og dere selv❤

Følg meg gjerne inn i det nye året her:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

 

GODT NYTTÅR!

 

// Nina

4 kommentarer
    1. 😀 ja det har nok blitt mye god mat på mange nå i desember….. selv om det er mye godt hele året, er det litt ekstra nå, og det merker også jeg heheheh
      Siste dagen i året…..

      Ønsker deg og dine en flott kveld og ei vakker nyttårsaft. Lag dere en fin kveld og gode dager fremover i det nye året. Bukseknappen kan syes på igjen – og grunnen til at den spratt var vel at den satt for løst…. 🙂

      klem

    2. Knappen satt nok litt løst, ja😂
      Godt nyttår, Mette, og ha en fin dag på jobb! Tidligvakt 1.nyttårsdag er ingen spøk. Håper hunden din får fred fra nyttårsraketter snart🙏❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg