O’ frydefulle lørdag!

God morgen!

Digger lørdager nesten like mye som høsten, jeg.

Å sove til vi våkner, dra fra gardinene, drikke kaffe, prate om hva vi skal fylle dagen med om vi ikke allerede har noe på tapetet, nusse litt på kjæresten, høre på radio, kjenne på gleden over at dagen er vår og vi kan fylle den med hva vi vil.

Det er deilig, det!

 

Litt grått i dag, men sola skal komme etter hvert. Vi tenker å jobbe litt med hagen og å klargjøre terrassen for høsten. Handle høstlyng og vintergrønne planter som blir fine utover nå.

Vi har ennå ikke solgt huset vårt. Det er jo litt kjipt, men samtidig ser vi nå at vi antakelig slipper å bo midlertidig et sted før vi flytter inn i leiligheten vår. Og så får vi bodd her og kost oss med huset vårt ennå en stund. Alltid noe positivt å finne bare en leter godt nok, si!

Kos med bålpeis hjemme også!

I ettermiddag blir det kanskje en tur til Frognerseteren og Roseslottet. Et utendørs kunstmuseum av Vebjørn Sand jeg har hørt så mye bra om!

Sakset fra Roseslottets nettside:

“I år er det 80 år siden Norge ble angrepet i 1940, og 75 år siden frigjøringen i 1945. Roseslottet 2020 er en kunstinstallasjon og et pedagogisk prosjekt som har til formål å fortelle historien om okkupasjonen av Norge og om de grunnleggende prinsippene for demokrati, rettsstat og humanisme som da ble satt ut av kraft.”

Det ser ganske spektakulært ut på bildene, gleder meg til å ta det nærmere i øyesyn. Og enda mer spennende blir det nok når el-installasjonene kommer på plass, da tror jeg det blir helt fantastisk på kveldstid!

Foto: VisitOslo

Skap deg en fin lørdag🤩

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Jeg tror jeg MÅ en tur dit jeg også. Ikke vært der ennå 😮 Ha en feiende flott lørdag <3 Fredagen er min favorittdag, men lørdagen er jo nesten like bra 🙂

      1. Det tror jeg dere hadde likt, Brit. Veldig interessant og lærerikt. Berørte følelsene og tankene mine. Men kle dere godt, – det kan fort bli litt kaldt oppi høyden der på denne tiden av året.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg