Ny farge i loftstua!

God kveld i stua!

Dagene raser mot jul, vi har fortsatt pappesker å pakke ut, klær i kasser og plastsekker, vi glemmer å spise og jeg har enda ikke pynta til jul.

Bortsett fra noen lyslenker og stjerner her og der, da. Det gir mye stemning det også. Kanskje kommer jeg ikke i mål med julepynten i år i det hele tatt. Ikke så farlig. Stemningen skaper vi selv, pynt eller ei.

 

Vi har kunstig juletre. Egentlig settes ikke treet opp før lille julaften hos oss, men nå måtte vi bare få det ut av veien, så nå står det noenlunde på plass oppe i loftstua. Uten julekuler. Lille julaften, kanskje?

Da jeg skulle tenne lysene på treet oppdaget jeg at trafoen til lysene mangler. Borte vekk! Husker vi kastet en trafo da vi ryddet i kjelleren før flyttinga. Mistenker det var den… Blæh!

Men takk julenissen (meg) for lyslenker, si! Har alltid ei lenke på lur, vøtt. Det får duge som lys på treet i år. Ser at greinene på treet må justeres litt på plass. Skjevt både her og der, hehe.

Fargen i loftstua er Impression fra Jotun.

Jeg digger den og er så glad for at vi bestemte oss for å male om!

Fargen endrer seg mye med lyset. Her er loftstua uten juletreet som lyskilde og dessuten tatt på en annen tid på dagen enn da juletrebildet ble tatt:

Dette bildet gjengir nok fargen best. Veldig lun og rolig farge som gjør at fargen på  daybeden kommer til sin rett.

 

Må skryte av mannen min som jobber, jobber og jobber. Non stop.

 

I dag har han montert utenpåliggende downlights i taket i stua og kjøkkenet, lagt opp nye strømpunkter på soverommet vårt, hengt opp håndkleholdere, dorullholdere og en del annet på badet og gjestetoalettet. Han har vært ute og handlet ymse et par ganger, laget middag, og nå har han begynt å sette sammen et skap fra IKEA…

Jeg holder på, jeg også, men har ikke sjans til å følge tempoet hans. Uansett, koser meg glugg i vårt nye hjem!

Ser det mangler mye jul borti kroken her. Stylingen her er veldig lite styling, altså. Foreløpig er ting bare satt her og der for å få pakket ut av esker. Mangler liksom litt plass å sette alt jeg har…

Hmmm…

 

Jaja, får bistå Bård litt her! Ha en fin kveld👋

 

// Nina

 

8 kommentarer
    1. Ikke bare bare å flytte.. ser kjempefint ut og veldig fine farger .. Juletre med lys skaper stemning..deilig å være på plass.. selv om det fortsatt er litt å ordne med.. men husk å spise litt også da..ellers orker du ingen ting.. Kos dere i ny bolig <3

      1. Har mye å gå på, Anne 😉
        Men ikke så lurt om blodsukkeret blir for lavt, nei…
        Takk, veldig fornøyd med fargene selv. Gleder meg til det meste er på plass, ikke minst garderobeskap. Litt kaotisk på klesfronten😅🙈

    2. Koselige farger hos dere 🙂

      Ja jeg var og kjøpte “ekte” juletre – og fikk utslett på venstre hånd (jeg er allergisk) – men har absolutt skulle hatt ordentlig juletre ………… neste år invisterer jeg i plasttre!!

      Lag deg en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg