Ninas spådom om framtida

Det er litt vanskelig å skrive blogg nå uten å touche innom temaet Covid-19.

Jeg kunne ha skrevet om min festlige dag innenfor husets fire vegger, men skal spare dere. I stedet noen tanker rundt korona…

Vi er vel alle “dritt lei” virus- og koronaprat. Og det er det som er litt skummelt. Vi gidder liksom ikke denne smittefaren lenger. Vi vil ha tilbake livene våre som de var før mars 2020. Leve som før, reise, gå på konserter, feste og ha det fint. Slippe å ta så mye hensyn. Senke skuldrene og planlegge neste års sommerferie.

Det er ikke mulig pr i dag, gitt! Og jeg tror ikke kloden blir normal igjen noen gang. Ikke som den var før korona, i hvert fall.

Jeg er ikke pessimist av natur, og det er mulig jeg har litt for god tid til å tenke, men nå synes jeg alt bare er rart, og jeg tror vi må venne oss til tanken om at vi i fremtiden antakelig ikke kan reise verden rundt på samme måte som vi har gjort tidligere.

 

Min spådom:

Jorda har kommet til et veiskille. I fremtidens historiebøker vil det stå om hvordan jorda ble annerledes fra år 2020 og fremover. Kall det gjerne en ny epoke. Ikke geologisk som da planeter krasjet med jorda, kloden var dekket av is, og Grønland kolliderte med Norge, for eksempel, men en ny epoke for menneskeheten på jorda.

Verden blir mindre igjen. Vi begynner å leve enklere. Materialismens tid viskes sakte men sikkert bort. Vi gleder oss mer over naturen, tar vare på, bruker om igjen og roer ned.

 

Det er fullt mulig jeg tar feil, jeg håper jo egentlig det (bortsett fra den siste delen ang materialisme, forbruk og gjenbruk).

Jeg savner også tida før korona. Likevel tror jeg at vi står foran en stor og varig endring for folka på denne rare kula vi bor på.

Sånn. Nå ble dere i godt humør, tenker jeg! Bare hyggelig,  – jeg bidrar gjerne som humørspreder:)

(Nei, det har ikke klikka for meg, tror jeg).

 

// Nina

 

Følg meg på Facebook ‘a!

https://www.facebook.com/ninautenfilter/
(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg)
2 kommentarer
    1. Rart, men hu jeg jobba sammen med i dag og jeg hadde akkurat dette som tema på samtalene våre mellom pasientene i dag. Hvordan ser Norge og verden ut om 3 til 5 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg