Når gubben gjør jobben for deg

Det var ikke i mine tanker at denne morgenen kunne gi oss et lite snev av soloppgang engang, siden yr hadde meldt regn hele natten.

Vanligvis stiller jeg klokka i takt med solas oppstandelse når vi er på setra. Jeg elsker å tusle ut på tunet i Evas drakt og forevige dagens sol på vei opp bak trærne. På vinteren nøyer jeg med å lukke opp vinduet på kjøkkenet mens jeg står ved siden av vedovnen som knitrer og gir fra seg lun varme mot kalde ben og rumpe. Jeg har på strikkejakke, da. Nok detaljer.

 

Men altså, jeg sov som en sten i natt. “Heldigvis” gjorde ikke Bård det samme, så han var oppe en tur i 4-tiden, og da så himmelen sånn ut:

Jeg er ergerlig på meg selv for at jeg ikke i det minste stilte klokka, sånn for sikkerhets skyld, men nå er jeg kjempeglad for at gubben min vet hvor glad jeg er i soloppganger og som foreviget stunden for meg. Det var fint å få servert sammen med kaffen på sengen <3

 

Dagen i dag blir nok mye preget av regn, men planen er å få montert noen takrenner på langsiden av setra. Der drypper det nemlig ned på oss under snøsmeltingen når vi sitter i solveggen, så takrenner i tre vil være en stor oppgradering for oss.

Jeg fikk akrylmaling, pensler og lerreter i julegave for et par juler siden. Har enda ikke rørt det, – men kanskje i dag?

Denne søndagen blir fin❤

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg