Muggen frue på vei til fjells

 

Fredag med kurs mot Valdres!

Tidenes kø på E16 fra Sandvika mot Sollihøgda og Hønefoss gir tid til litt blogging.

Skal alle disse vi sitter i kø med på fjellet? En fullpakka Volvo i filen ved siden av skal sikkert til fjells. Ski på taket, kona foran med gubben sin og to unger baki. Armer og bein går høyt og lavt, ser ut som ungene krangler om et eller annet. Ah! Helgeidyll!

Ikke topp stemning i bilen her heller. Undertegnede er litt muggen. Skrøt så fælt i går om hvor flink jeg er med maten. Men i dag ble det litt travelt rundt både frokost og lunsj, og jeg har ikke fått spist nok grønnsaker. Litt for lite mat går fort ut over blodsukkeret, og det takler jeg dårlig.

Avreise fra Heggedal foregikk derfor i taushet. Bård vet godt når det er klokt å ti stille. Jeg har fått lov til å henge med geipen en stund, så har jeg sagt unnskyld for en dårlig start på helgen, og nå er humøret stigende, kjenner jeg.

Det er alltid en lise for sjelen å komme opp til setra, – ikke noe annet sted får meg til å senke skuldrene så til de grader. Nesten så skuldrene ligger rundt livet der oppe, faktisk!

Det må jeg prøve å tegne:

Meg med senkede skuldre på setra. Tegneskills i bilen, ass!

 

Kremt. Det der var vel egentlig bare en veldig lang hals… Jaja, dere skjønner tegninga, haha!

Uansett høye eller lave skuldre, – det blir fint å komme opp igjen! Til skikkelig vinter og kanskje får vi se sola!

Rester fra gårsdagens kylling- og grønnsakssuppe er med for lettvint og kjapp oppvarming når vi kommer frem, – Bård ser frem til et litt mer normalt blodsukker hos kona!

Det blir en fin helg. Det gjør det.

God fredag!

 

// Nina 

 

7 kommentarer

Siste innlegg