Morgengry

Det er noe helt eget å liste seg opp ved morgengry, musestille for ikke å vekke Bård. Famler med dørkroken som aldri henger der den skal i mørket, døren knirker idet jeg lister meg ut med klærne i en bylt under armen.

Litt småkjølig i stua. Fyrer opp. Det er 3 grader ute kl.06:14. Sola skal komme opp over horisonten kl.07:00 i dag, men den vakreste tida er jo før det.

Lister meg ut og forbi soverommet der Bård forhåpentligvis sover fortsatt.

Vi liker å sove med vinduet godt oppe året rundt. Fint å være like på det området, si.

Ute er natt i ferd med å bli dag.

Jeg hører fuglekvitter og en hund som bjeffer langt unna. Sikkert en hund som vil ut på jakt helst i går.

Hadde håpet å få øye på reven som ofte tusler over jordet her, men det er ingen å se. Ikke annet enn fuglene og jeg som lager litt liv på Hellebekksætri i dag.

 

Det er uansett en hellig time for meg å få sitte ute og bare sanse lyder og lukter, og se morgengryet komme uten å tenke på så mye annet enn her og nå. En ny dag. Uvurderlig.

Himmelen ble ikke så voldsom rød i dag som den kan være noen ganger. Det er litt for mye klarvær, kanskje. Ikke en sky.

Jaja, en time ute på denne fredelige plassen var det verdt å sette på alarmen for. Nå kryper jeg inn under dyna igjen. Heldigvis har vi dobbeldyne, hehe.

Lag deg en fin start på dagen, du også.

 

// Nina

 

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg