Mmmmm…

En nødvendig tur i frisk luft rundt Heggedal i dag, bort fra pappesker og bobleplast. Kaffe på bye & bekk, kjentfolk både her og der.

Synes det er så koselig å bo en plass der folk hilser og prater litt, uavhengig om vi kjenner hverandre fra før eller ikke. Det er et varmt og inkluderende samfunn i bygda vår.

I dag traff vi på ei eldre dame mens vi traska rundt husveggene nede på Heggedal Torg, leilighetsprosjektet vi flytter inn i neste helg. Skravla gikk som om vi hadde kjent hverandre i mange år, vi lo og koste oss i hverandres selskap i noen gode minutter i det grå desemberværet.

Sånne fine møter mellom mennesker lyser opp tilværelsen, og jeg tror også den fine, eldre damen fikk satt en ekstra spiss på sin dag. Hun gjorde jaffal meg glad!

 

Vanligvis er pappa på søndagsmiddag hos oss, men i dag ble han invitert til min eldste datter siden det er litt flyttekaos hos oss og tid til skikkelig middag ikke står øverst på to do-lista.

Dagens ble risengrynsgrøt fra Fjordland. Hadde ikke rød saft i hus, så da ble det rødvin, da! Grøt og rødvin. – Mmmm…. Litt spesiell kombo, hehe.

Nå begynner skap å tømmes og veggene blir tommere og tommere.

Om vi klarer å kun pakke akkurat det vi trenger, ref. min minimalistiske drøm om å eie lite?

Nja, jeg tror vel ikke helt det. Jeg synes det er vanskelig å velge bort ting, og nesten før jeg rekker å tenke meg om, ligger de i pappesker som skal med på flyttelasset i stedet for i “gi bort/selge-haugen”.

En liten del av stua er fortsatt litt normal. Lys må tennes hver dag, så klart, og nå er det bare 4 dager til vi overtar nøklene nede på Torget og lys kan tennes der også 🙂

 

Ha en fin helgeavslutning!

 

// Nina

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg