Min form for drømmedag

Å våkne til gjøken som galer ko-ko og andre småfuglers kvitring er, i kombinasjon med deilig, sval fjelluft, intet mindre enn balsam for sjelen.

Og når man så legger til årets første Reiseradio-sending på P1 samtidig som man spiser en god frokost, så kaller jeg det lett en perfekt start på lørdagen.

Vi har fått lov til å bygge en platting på setra som vi leier på åremål, så nå er Bård i full gang med det. Tror det blir sabla fint å få hagemøblene oppå der i løpet av sommeren.

Jeg har klippet gresset rundt setra. Mye blomstereng måtte også bukke under for gressklipperens brutale kniver, men å holde gresset nede hjelper på å holde knotten litt mer unna, og det er jo litt av de ekle småkrypa oppi her…

Men nå har vi funnet noe som faktisk hjelper mot mygg og knott! Det er en såkalt myggjager, Thermacell!

Vi satt ute i hele går kveld og fikk ikke et eneste stikk! Thermacell sørger for at mygg og knott holder seg unna ca 20 kvm rundt der du setter den. Så i går kveld slapp vi å sitte og vifte med hendene som gærninger rundt ansiktet for å holde insektene unna. Godt kjøp!

Og mens jeg har ligget rett ut og hvilt ryggen etter plenklipping i baden baden-stolen (altså, jeg har klippet plenen, ikke baden baden-stolen), har Bård plutselig kommet et godt stykke videre med danseplattingen:

Snart klart til å legge bord, – driftig mann!

Det er ventet regn mot kvelden, men nå, i 23 grader og sol, drømmer jeg om å få bli her forever…

Dager som dette – Jeg trenger ikke mer❤

 

Ha en finfin lørdag, godt folk!

 

// Nina

 

Jeg blir hoppende glad om du vil følge meg:

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

(Husk å skru på varsler om du vil få et hint om nye innlegg fra meg).

 

2 kommentarer
    1. Det så og hørtes helt idyllisk ut, siden dere fikk jaget mygg og knott også 🙂 OG du ser ut som en blomsterjente. Skikkelig koselig <3 Her regner det litt nå, heldigvis. Når det blir FOR varmt orker jeg ikke stort heller..

      1. Vet du, det var utrolig godt å rømme litt fra varmen i lavlandet. Altfor varmt for meg også, har ikke orket stort siste uka.
        Lykken er å plukke markblomster, det gjør noe med meg😍
        God lørdag😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg