Materialistisk?

Sjalabais,

Tåke i bygda i dag, likevel har det vært så fint! Ingen vind, 12-13 grader. Kan ikke klage da, si!

Begynner å prate om været jeg, trygt og godt tema, liksom.

Ellers må jeg si at det fortsatt føles godt å ha solgt huset. Nå har jeg endelig fått fart på meg til å tenke litt mer på hva vi skal ha med oss og hva vi må kvitte oss med.

For det er en kjensgjerning at lagringsplassen i leiligheten vi flytter til er mikroskopisk i forhold til hva vi flytter fra.

I går fikk jeg endelig lagt ut en Norrøna jaktbukse- og jakke som har ligget ubrukt i årevis. Det tok 20 sekunder fra den var lagt ut på Finn til den var solgt. Én time etterpå var den hentet. Sikkert solgt for billig! He he he. Ble kvitt den og tjente noen kroner. Jeg er fornøyd og kjøper var dritfornøyd.

 

Jeg har mye mer som ikke kan bli med ned til Heggedal Torg, både av klær og ting og tang. Tar litt hver dag, alt etter hvordan formen er.

Tanken er at vi ikke skal ta med mer enn det vi faktisk bruker i dagliglivet pr.i dag. Jeg orker ikke å ha så mye ting lenger!

Riktignok er jeg veldig glad i å følge med på trendene, det er sååå mye jeg ønsker meg, men nå må jeg slutte å kjøpe bare fordi jeg har lyst på. Om jeg kjøper, så må det være fordi vi trenger det, og om vi ikke trenger det, så kan jeg kjøpe om jeg virkelig ønsker meg det, men da må noe annet ut.

– Jeg lagde den regelen akkurat nå, to be honest. Har tenkt på det mange ganger, men dårlig på å praktisere! Nå blir det andre boller. Heretter.

 

Ja, jeg veit. Jeg tenker ikke bærekraftig og er ikke fornuftig hele tida. Fortsatt bor det en materialist-jævel i meg. Men det er jo viktig å trives, ikke sant? Det fleste, og jaffal jeg, må ha det koselig rundt meg for å ha det bra.

Så nå prøver jeg å forbedre meg. Jeg prøver å gjøre gode vurderinger før jeg handler, og tror jeg har blitt flinkere enn før.

Det har sikkert en sammenheng med at lønna nesten er halvert etter at jeg ble syk og måtte over på arbeidsavklaring. Ha’kke noe valg. Så jeg har vel kanskje ikke blitt flinkere likevel…

Herre min! Hører og ser selv når jeg leser igjennom at jeg er helt håpløs!

 

Glem alt over her, over til sykehjemmet:

Har vært hos den fine mamma’n min i dag. Den observante leser kan se på bildet at hun mangler en tann og i tillegg har hun knekt en fortann.

Det skjedde da Norge var stengt. Vi så ikke mamma på to og en halv måned, og da vi endelig fikk besøke henne igjen, var hun blitt ei tannløs kjerring. Hun har ikke smerter, heldigvis. Å dra til tannlegen for å fikse det, vil være en altfor stor påkjenning for en med Alzheimer.

Men hun bryr seg ikke, så da er det vel ok, alt i alt. Nå begynner jeg å bli vant til det, og tenker hun er min lille, søte gumman❤

Om du vil lese min smått surrealistiske opplevelse med tannlegen, så kan du lese her: Når tannlegen tror du lyver

Det var ikke morsomt, for å si det sånn…

 

Ha en finfin kveld fortsatt, og tusen takk for at du leser❤🙏

 

// Nina

 

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

4 kommentarer
    1. Syntes du gir inntrykk av å ha et riktig så sunt forhold til materielle goder, jeg da 😉
      Jeg mener.. Det må være ‘lov’ å glede seg over flotte klær/gjenstander, samtidig som en har medfølelse med de som ikke er så heldig stilt som oss her i Norge. Så fremt en ikke blir ‘besatt’, og kjærligheten for/higen etter døde ting begynner å gå på bekostning av de rundt en, så ser jeg ikke noe galt i å nyte godt av de privilegier en har..
      – Ellers må jeg jo bare si at moren din ser skikkelig søt ut <3

      1. Joda, takk for det, Gry.
        Men så er det der med hvor mange vaser trenger man, liksom? Og hvor mange bukser og bluser?
        Det er der jeg må skjerpe meg. Det blir for mye unødvendig shopping, rett og slett.
        Mamma er søt når hun er blid 😉 <3

    2. Gratulerer med salg av hus 🙂 Det er godt å bli ferdig med det – og begynne pakke…. og så er det dette ha man skal ta med og ikke…. godt at en kan legge ut for salg!
      Det er viktig å ha det koselig rundt seg – og jeg er mer slik nå; trenger jeg det…. men av og til kjøper jeg fordi jeg har lyst på det 😀

      Nydelige mammaen din <3

      klem og gode ønsker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg