Mamma har fått vaksinen!

Mamma ble vaksinert i dag!

“Hurra” eller “Hjeeelp”?

 

Jeg håper og tror det er en stor grunn til å rope HURRA!

Ble litt skeptisk da jeg leste i går at to personer har dødd etter at de hadde fått vaksinen, men det er jo de eldste og de svakeste som får den først, så jeg tenker at dødsfallene har en naturlig forklaring. At det ikke er vaksinen sin skyld.

Eller er det sånn at man får litt covid 19-virus fra vaksinen, og at de svakeste ikke tåler et bittelite snev av den en gang? Hmmm…

 

Krysser fingre for at vaksinen er trygg, at flest mulig velger å la seg vaksinere, sånn at samfunnet snart blir normalt igjen.

For nå synes jeg det har blitt litt ille atter en gang.

 

Pappa har et dagsentertilbud én gang i uka. Hver torsdag blir han hentet med taxi, kjørt til dagsenteret, får stor og fin frokost, har hyggelig samvær, trimmer litt, får nydelig lunsj/middag, og blir så kjørt hjem igjen.

Han stortrives der og ser frem til hver gang han skal dit. Jeg også. Det er min fridag på en måte.

 

På grunn av jul og nyttår har han ikke vært der på tre uker. Han har snakket om og gledet seg til 7.januar helt siden 18.desember.

I dag fikk han telefon om at det ikke blir noe dagsentertilbud i morgen på grunn av oppblomstringen av korona. De tar ikke sjansen på å la eldre mennesker komme dit og risikere å bli smittet.

Jeg forstår det. Men samtidig blir jeg så inderlig lei meg på de eldres vegne! Ensomheten blir enda større, hverdagene enda tyngre.

 

Eldre har også en psykisk helse. 

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

Er det virkelig verdt å isolere de eldre på denne måten den siste tiden de har igjen på denne jorda? Nå risikerer de å dø av ensomhet i stedet.

Kanskje kunne man klart å opprettholde et tilbud til de eldre om man hadde nok ressurser til å gjennomføre samvær på en forsvarlig og trygg måte.

Nå er det bare trist…

Måtte vaksineringen gå fort og smertefritt for seg så våre eldste kan få livene sine tilbake.

 

// Nina

5 kommentarer
    1. Hei, Nina🤗 Det er så trist dette her😢Stakkars de eldre, det er så ugreit å behandle de på den måten!! Blir så eitrande forbanna for ressurser bør de ha. Jeg håper din kjære mor får god nytte av vaksinen- og at de får treffes snart❤️
      Sender en god klem til deg🤗😘
      Håoer dere trives i leiligheten👍

    2. Hei Mette, og godt nyttår🎉🌟🥳

      Ja, det er en fortvila situasjon for alle eldre og andre som er alene/ensomme.
      Men som faren min sa i sted, – det er likt for alle😉
      Mamma og pappa ser hverandre flere ganger i uken, det er heldigvis ikke besøksforbud på Solgården. Men dagsenteret på Risenga har stengt, og det er sabla trist😪
      God klem tilbake😘

    3. Hei Mette, og godt nyttår🎉🌟🥳

      Ja, det er en fortvila situasjon for alle eldre og andre som er alene/ensomme.
      Men som faren min sa i sted, – det er likt for alle😉
      Mamma og pappa ser hverandre flere ganger i uken, det er heldigvis ikke besøksforbud på Solgården. Men dagsenteret på Risenga har stengt, og det er sabla trist😪
      God klem tilbake😘

    4. Godt nyttår, Nina!

      Er enig i noen av dine tanker her – og håper vaksineringen gir positive resultater etter hvert…..
      Og nedstengning er fortvilsende – mye for de som allerede er som mest alene året rundt…..

      Lag deg en fin dag <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg