Kunstner in spe

Ah, for en herlig dag! Ikke ironisk, det er noe med bare følelsen av å ha ferie de første dagene. Digg! Tre uker med regn klarer vi oss imidlertid helst uten.

Regnet har silt ned utenfor de gamle tømmerveggene her på setra. 6 grader kan vi skryte av. Er jo nesten eksotisk det også, i juli!

 

Regnværsdag på setra

Takrenner får vente. Vi (les; Bård) har gjort litt småting inne, vi har lest bok, tatt en formiddagsdupp, hørt på radio, kikket ut på sauene som antakelig lukter veldig av våt ull, og så har jeg endelig begynt å male.

 

Jeg har kun malt selve lerretet i ønsket bakgrunnsfarge, nå må det tørke før jeg kan gå videre. Planen er å forsøke å male en vase med markblomster jeg plukket i dag. Hvor vanskelig kan det være, liksom?

Haha, jeg tipper det blir kjempevanskelig, faktisk! Hadde nok vært lurere å male noe grafisk, et par strøk i en annen farge eller to, sånn tilfeldig over det svarte lerretet, og vips! Ferdig!

Men det er jo ikke noe gøy. Liker å fikle litt. Sier jeg, som egentlig er sykt utålmodig! Spent på om jeg får til å blande fargene som jeg ønsker å ha dem.

Wish me luck!😊🤞Og kanskje, kanskje kommer det ferdige resultatet på bloggen. OM jeg tør 😉

Og nå kom jeg på noe; alle kunstnere drikker vel vin mens de maler, ikke sant? Dette tror jeg blir en hobby jeg kan like.

 

// Nina

 

Vil du følge bloggen min på Facebook? https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

(Om du er ny leser: Les gjerne bloggen min forfra, i det minste mitt aller første innlegg. Bare å finne det frem i arkivet mitt. Da forstår du lettere hvem jeg er og kanskje hvorfor jeg skriver blogg).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg