Koronafri kino

Det var egentlig helt tragisk, samtidig som det føltes helt trygt.

Vi møtte ikke annet enn to ansatte da vi var på kino i går kveld.

Vi så Børning 3. Ener’n og toer’n var bedre, synes jeg. Men treer’n byr jo på Wenche Myhre, Die Wenche. Og jeg blir jo bare glad av å se på den dama der, jeg!

Elsket den overraskende slutten. Den var lættis. Da savnet jeg flere i salen som kunne le hemningsløst sammen med meg. Bård har det ikke med å være like hemningsløs som meg.

 

Vanligvis foretrekker jeg helt andre sjangre enn billøp når jeg skal se på film, men det er unektelig litt deilig å få litt adrenalin av spektakulær bilkjøring i vill natur og å høre norsk, tørr humor på stort lerret. Også Anders Baasmo, da. Han er god.

 

I disse tider har jeg tenkt at det ville være for risikabelt, smertevernmessig, å gå på kino. Overhodet ikke i Asker, i hvert fall.

Da jeg bestilte billettene noen timer før filmen skulle begynne, så jeg at ingen seter var opptatt. Og da vi kom inn på Asker kino var det kun Bård og jeg der. Helt alene i kiosken og i venteområdet. Bortsett fra de to kjempesøte ansatte som hadde all verdens tid og var på tilbudssida med ekstra service om vi skulle trenge det.

En behagelig og trygg opplevelse. Anbefales!

Men det er vel ikke sikkert kinoene overlever om det bare er et par stykker som kommer på hver enkelt forestilling i lang tid, på den annen side vil jeg nok være mer skeptisk om kinosalen blir fylt opp med 10-20-30 mennesker… Da tror jeg jeg holder meg hjemme.

Hmmm…. vanskelig tid! Pokker ta korona!

 

// Nina

 

Følg meg gjerne:

Instagram: http://instagram.com/nina_utenfilter

Facebook: https://www.facebook.com/ninautenfilter/

 

4 kommentarer
    1. Ja der satt dere ganse så koronafritt 😀

      Jeg har sett eneren og toeren… Og Børning to var billøpet fra Fosnavåg til Murmansk – og Fosnavåg er jo min by – 10 minutter fra meg 🙂 Stas det!

      Jeg har ikke sett Børning 3 og tror jeg venter til den sendes på TV denne gangen.

      Ønsker deg og dine en fin fin dag og god helg <3 klem

    2. Måtte en tur på kino i går da når du skrøyt av filmen. Det var noen flere på kino i Hønefoss, men det var jammen glissent enn en vanlig kinokveld for et år siden. Jeg synes 3’ern var bedre enn de to første jeg da.

      1. Rart hvor forskjellig vi opplever ting:)

        Tror kanskje flere har vært på kino i helgen fordi de tenker det kan bli lenge til neste gang om flere stenger ned som Oslo og Drammen har gjort, men veldig trist at verden er som den er om dagen😔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg