Kokkejævel vs Kjerringtanker

Nå utspiller det seg et aldri så lite “drama” her på Blogg.no.

Kokkejævel og Kjerringtanker. Tilgi meg min mangel på tegneskills, men turte ikke låne bilde fra bloggene deres 🙂
Til mitt forsvar: Det er tegnet med fingeren i en app på mobilen😅

 

Kokkejævel har som de fleste kanskje vet, regjert på bloggtoppen i snart et helt år. Fortjent. Folk liker jo det de leser. Det er en grunn til at han har så mange lesere. Han er folkelig og skriver om sitt hverdagsliv, med oppturer og nedturer. Lite staffasje, reklame og fjas.

Kjerringtanker, litt mindre kjent, men hun ligger stort sett alltid innenfor topp 50. Nå i dag, har hun klatret helt opp til 24.plass. Fortjent.

 

Kjerringtankers konsept er å kommentere det siste innlegget til den bloggeren som til en hver tid ligger som nummer 1 på lista.

Hun bruker humor og har snert i pennen. Er kanskje til tider litt skarp og spydig, men da er det gjerne når hun kommenterer “rosa-bloggerne” om én av de en dag innimellom ligger på topp. Kjerringtanker har lite til overs for overfladisk livsførsel med overforbruk og bruk- og kastmentalitet. Da harseleres det.

Det hender også at hun harselerer med kokken når hun synes han er vel selvopptatt og opphøyer seg selv. Jeg ser ironien og humoren i Kokkejævels innlegg, det er jeg sikker på at Kjerringtanker også gjør.

Da må det være lov å ironisere litt tilbake, mener jeg.

Kjerringtanker lurte på i et innlegg her om dagen: “Hvorfor leser rundt 30.000 mennesker dette mølet hver dag?” som en kommentar til Kokkejævels innlegg “14 dager uten snus”.

 

Da jeg leste dette innlegget til Kokkejævel må jeg innrømme at jeg tenkte det samme. Eller egentlig tenkte jeg han måtte ha tatt litt vel mye smertestillende, eller noe. Det var et særs lite sammenhengende innlegg, spesielt det som ble skrevet etter snus-oppdateringen. Litt rare setninger og litt forvirrende, rett og slett.

Kjerringtanker reagerte, hun syntes ikke innlegget var spesielt bra, skrev litt om det, og det fikk Kokkejævel til å tenne på alle plugger. I en kommentar hos Kjerringtanker kaller han henne en mobber. Han svarer også på sin egen blogg i dette innlegget.

 

Kjære Kokkejævel;

Kjerringtanker har skrevet så mange gode tanker og ord om deg og din lille familie de siste 9-10 månedene, at hun vel heller skulle fått et takk heller enn å bli kalt en mobber?

Kjerringtanker har også mistet to barn. Hun vet hva sorg er, hun er en dame med stor omsorg for seg og sine. Hun har selv sykdom å slite med, likevel står hun på, akkurat som deg, og gjør sitt ytterste for å bidra på alle arenaer hun er forventet å stille opp. Hun mobber ikke. Men av og til er det vel lov å være litt kritisk til form og innhold? Og kanskje må du som er på topp også tåle litt kritikk innimellom all ros og beundring du møter hver dag?

Livet er ingen dans på roser. Det vet både du, jeg og Kjerringtanker.

Etter hvert som vi blir eldre erfarer vi at å motta kritikk er en mulighet til å vokse og lære som menneske. Det kan være vondt der og da, men om man kanskje tygger litt på den kritikken, så vil man forhåpentlig ta den til seg og kanskje klare å gjøre det annerledes neste gang.

Det er ikke sånn at hvert eneste ett av dine innlegg er glitrende skrevet. Så heller ikke mine (gud bedre så mye møl jeg har lirt ut av meg), men du har en god penn og jeg flirer ofte av dine innlegg. Likeledes liker jeg din åpenhet og ærlighet.

Du burde føle deg beæret og ikke mobbet over at du nesten hver eneste dag har din helt egen blogg-kommentator! Heldiggris!

 

Kjære Kjerringtanker,

Du vet jeg digger bloggen din, og jeg vet at du har et hjerte av gull, selv om vi ikke har møttes. Du har aldri ment å være ondskapsfull i dine innlegg. Du er klok, inspirerende, ironisk og morsom og fortjener så til de grader å få flere lesere på bloggen din http://Kjerringtanker.blogg.no.

 

Alt godt ønskes dere begge!

 

// Nina

 

Og hvis DU vil lese mer av mitt møl, så er du hjertelig velkommen til å følge meg via Facebook:

https://www.facebook.com/ninautenfilter/

(Husk å skru på varsler om du vil få et hint om nye innlegg fra meg).

 

4 kommentarer
    1. Bra skrevet!!! Kjerringtanker mener ikke noe vondt med det hun skriver. Hun bruker ironi på en morsom måte, og hun har også masse selvironi. Nå har ikke jeg lest alt som har vært skrevet i det siste, men jeg digger bloggen hennes. Og jeg vet hun har skrevet masse fint også uten ironi til Kokkejævel.

    2. Tusen takk for ditt forsøk på fredsbygging, og for positiv beskrivelse av bloggen min.
      Og til kokken hvis du leser dette, jeg skal la deg være litt mer i fred og ikke være så spydig mot deg. Ha en fin dag begge to.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg