Jeg vil ikke være datter!

Noen dager føles det helt bortkastet å dra på besøk til mamma…

Da sier hun ikke et ord, glipper med øynene og sovner hele tiden.

Trist for han her også, som likevel smiler tappert.

Jeg også smiler selv om det er en litt tung dag i dag. Følelsene ligger litt ekstra tjukt utapå. Er sliten av å være alene om “omsorgen” for mamma og pappa.

Savner søsken å dele de gamle foreldrene mine med. Savner søsken som også kan invitere pappa på middag, finne frem vinterskoa hans, koke egg, vise hvordan vaskemaskinen funker, være sjåfør, fylle ut søknadsskjemaer, besøke mamma, hun trenger flere ulltrøyer og friske blomster, forresten.

Savner søsken som kan være blide og tålmodige i stedet for meg, så jeg kan late som jeg ikke er noens datter en dag innimellom. Så jeg bare kan være mamma, bestemor og kone.

 

Det hadde vært fint, det…

 

Men jeg vet at disse følelsene går over, heldigvis. Det er bare litt tungt akkurat i dag, akkurat nå.

I morgen er det en ny dag❤

 

// Nina

5 kommentarer
    1. I dag fikk jeg lyst til å sende deg en stooor klem.. Jeg tror du trenger det.
      Ansvaret for Gamle Foreldre kan innimellom være litt mye for en person. Vi er tre. Og det føles godt. For hvis en er litt sliten, kan de andre ta litt mer en stund. Slik a en får hentet seg inn igjen.
      Slik at en får konsentrert seg om å være kjærest, eller bestemor, eller mor – eller datter og ikke alle tingene på en gang.
      Jeg er bare kone, datter og mor. Men jeg forstår deg så utrolig godt.

      1. Tusen takk, Kjerring.
        Ja, jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på de som har søsken å dele ansvaret med. Det er unektelig ganske slitsomt å ha ansvaret alene, i hvert fall når man har så mange andre man også gjerne vil være til stede for.
        Ha en fin torsdag, – håper sola viser seg hos deg også i dag 🙂

    2. Hei, sånne dagar er tunge. Har erfart det sjølv, vi var også aleine om ansvaret. Dagane er heldigvis ikkje like og ein får hente seg inn igjen. «Etter regn kjem sola fram igjen» ein stor klem til deg💞

      1. Heldigvis er det pusterom innimellom❤
        Det verste er vel den dumme samvittigheten som liksom aldri slipper taket.
        Bedre tider kommer, samtidig må vi prøve å leve litt hver dag likevel🥰👍
        Klem tilbake, Merete❤

    3. Livets harde realiteter, men vi må bare leve videre. Vi kan ikke dvele i alt som er vondt. Jeg ser på dine bilder at du er en morsom dame og snill:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg