Jeg så lyset i Åsgårdstrand

Dag 8 på båtferie. Snart må vi hjem. Kragerø venter til helgen, og da vil jeg gjerne hjemom for å se både mamma på sykehjemmet, treffe pappa, barn og barnebarn. Vaske litt klær, møte med megler, klippe gresset og stelle med litt blomster.

Joda, – her kunne jeg bodd.

Vi hadde en nydelig dag i vakre Åsgårdstrand i går! Fy søren, så idyllisk!

Denne hagen!

Mange vakre hager og smale gater. Her kunne jeg lett ha bodd! Tenk å ha et lite hvitt hus med anneks og en ikke for stor hage men som bugner av roser, kosmos, ynde, lavendel og andre fargerike stauder. Jeg drømmer meg lett bort…

Elsk på stokkroser. Minner meg om en tante og onkel i Kristiansand som dessverre ikke lever lenger.
Mmmmoules Frites

Lunsj på Grand Brygge smakte fortreffelig. Moules Frites og kald hvitvin i sola er aldri feil en sommerdag.

Typisk norsk sommerkveld. Bård, meg og Jeanette. Frode er fotograf.

Vi satt på brygga og grilla på kvelden, ble avbrutt av en regnbyger, så klart, men den ga seg fort, heldigvis.

Edvard Munch hadde sommerhus i Åsgårdstrand i mer enn 20 år, og mange av maleriene hans har motiv herfra eller er malt mens han var her. Mange andre kunstnere kom også til denne lille byen på grunn av det spesielle lyset her. Og jeg skjønner hvorfor. Bildene ble helt fantastiske,  – spesielt ble lyset nydelig på kvelden. Bare se her, uten noe som helst filter:

Jeg er superfornøyd med min nye telefon, Samsung Galaxy Ultra, den tar kjempeklare bilder.

Nydusjet og klar for dagen!

Nå er vi på vei til Son. Sola er i ferd med å komme gjennom skylaget, – håper det neste døgnet også blir fint ombord i Katta.

Fin dag ønskes dere, godtfolk!

 

4 kommentarer
    1. Vakre bilder fra fiiiine Åsgårdstrand..fin du også.. Er hagen til “BlomsterFinn” den øverste der men det vet du vel … Son er også et sted vi pleier å ta en tur i løpet av sommeren..god tur dit også.. <3

      1. Blomster-Finn! Haha, den tanken burde ha slått meg. Visste jo at han bor der😅🙈 Utrolig vakkert og inspirerende🥰🌸👍
        Son er flott! Gleder meg til å rusle rundt😊

    2. Utrolig vakre bilder…Ja, dette er magisk! Lyset er virkelig annerledes…Slik som Skagen på en måte! God tur videre..
      Hagen til blomsterfinn du har tatt bilder av <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg