Jeg lærer aldri…

Du vet den følelsen når du ligger og drømmer med ganske levende bilder i hodet på morgenkvisten, og plutselig handler drømmen om at du må så innmari tisse?

Du jobber intenst med å ikke drømme om den fulle blæra, kanskje lykkes du og du begynner å drømme noe sykt spennende i stedet.

Men plutselig er den fulle blæra hovedtema i drømmen igjen. Det som var intenst dramatisk og gripende  i drømmen blir til stadighet avbrutt av at du i drømmen må så inn i hampen på do.

Til slutt bare innser du i drømmen at du må finne et toalett, all den gripende dramatikken fader ut og før du rekker å sanse ordentlig hva som er i ferd med å skje, så kjenner du det kalde soveromsgulvet mot tærne mens du mysende tasser inn på badet og setter deg ned på ramma og bare lar det som underbevisstheten har jobbet med den siste timen, skje…

Og samtidig som lettelsen bokstavelig talt skyller gjennom deg, så prøver du desperat å holde på søvnen og drømmen. Du åpner knapt øynene, lyset på badet skrur du iallefall ikke på. Du vil helst ikke kikke på klokka, men klarer ikke å la være.

Som oftest finner du ut at dagen er godt i gang. Eller det er bare en halvtime til du uansett burde stå opp. Tanker om gjøremål på to do-lista begynner å spinne og å gå og legge seg igjen er bare tull.

Hadde du gått på do med én gang trykket i blæra meldte seg, hadde du antakelig fått sove igjen.

 

Lærer aldri 😉

 

// Nina

 

3 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg igjen, men jeg pleier å drømme at jeg sitter på ramma men får ikke til å tisse! Til slitt våkner jeg og skjønner jo at jeg ikke kunne tisse der…… i senga😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg