Jeg ble forvandlet til en bie inni MR-maskinen

Nå vet jeg hvordan biene inne en bikube har det. Det var nemlig assosiasjonen jeg fikk da jeg fikk masken over ansiktet og ble kjørt inn i MR-maskinen.

Jeg tok en beroligende tablett før jeg skulle inn. Den var gull verdt. Rolig puls, ingen skjelvende kroppsdeler, kun en avslappet og kul Nina som kom slentrende inn i rommet der den digre MR-maskinen sto.

“Har du tatt av bh-en”, spurte radiografen.

Kompliment til meg. “Da henger de ikke fælt, når han måtte spørre om det”, tenkte jeg fornøyd.

Oppmuntret av den gode starten, la jeg meg grasiøst opp på benken og danderte håret oppi den skåla hodet skulle ligge.

Mannen kom med øreklokker som han måtte presse på plass mellom ørene og veggen på skåla jeg lå i.

Tjukk i huet, med andre ord. Hodet kjentes skrudd fast allerede.

Likevel fikk jeg en maske tredd over ansiktet.

Et snev av økt puls og begynnende klaus kom sigende. Fikk en dings i hånden jeg kunne trykke på om jeg ville avbryte. Da fikk jeg enda litt høyere puls. Det er ikke uten grunn de har en sånn alarmdings til folk! Det er klaustrofobisk inni der!

 

Jeg lukket øynene. Tok meg sammen. Pustet dypt inn med nesen og ut gjennom munnen. Så for meg gresset som duver på tunet på setra. Fokuserte på pusten. Ble rolig.

Tok sjansen og åpnet øynene. Det gikk fint. Følte jeg var en bie inni en bikube. Dårlig med honning, da. Alt var hvitt, ikke gult. Men veldig høy biefaktor likevel. Mulig den beroligende pilla spilte en rolle.

Vipps, så var jeg ferdig. Simen, sønnen til Bård var min privatsjåfør, og på vei hjem gjespet og gjespet jeg hele veien fra Drammen til Heggedal.

Skulle egentlig gå rett og legge meg litt, men pilla ville jeg skulle gå og spise bringebær med en uanstendig stor porsjon krokan-is til først. Og siden man alltid skal gjøre som pilla sier (gammelt jungelord), så gjorde jeg selvfølgelig det.

 

Over og ut.

 

// Nina

2 kommentarer
    1. Litt puppekomplimenter skal man ta med seg..hehe.. Har vært i sånn maskin og tatt blide av hodet for noen år siden… fikk panikk og trykte på knappen med en gang..kom meg ikke fort nok ut..enda det er jo luft i “begge ender”.. på neste forsøk holdt jeg øynene lukket hele tiden og fikk gjennomført undersøkelsen.. Fin dag videre fra meg i Mjøndalen <3

      1. Akkurat! I min alder suger jeg til meg de komplimentene jeg kan😅🙈
        Huff, tror jeg skjønner den panikkfølelsen du fikk… Lukkede øyne er løsningen, helt klart👍☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg