Ingen var så god som du❤

 

 

Så var det deg, da, Sidsel❤

Som jeg savner deg!

I dag er det ett år siden du forlot oss.

Et helt år siden det siste smilet. Selv den dagen du gikk bort, smilte du litt.

Du lå i sengen hjemme i leiligheten din og trakk ditt siste pust mens pappa og jeg holdt deg i hånden.

Det var vakkert og smertefullt på én gang.

 

Du hadde et godt liv de nesten 56 årene du levde. Du var solstrålen i familien. Ekte glede og ekte sorg uten forestillelse. Så dønn ærlig og upåvirket av hva andre måtte mene. Et forbilde på så mange måter.

Du elsket mannfolk, som du kalte dem. Gjerne med bart. Få har vel skrevet flere kjærlighetsbrev enn deg.

Du elsket musikk. Åge Aleksandersen og Bjørn Eidsvåg, og en haug med andre (mannlige) artister. I timevis satt du på rommet ditt og skrev om kjærlighet mens kassettspilleren gikk varm. Beat for beat med Ivar Dyrhaug var favorittprogrammet på tv.

Det var de enkle gledene som satte standarden for hvordan du levde livet ditt. Et smil, en trillende latter, den første hestehoven, et kryssord og en kortstokk i gave, et rødt akebrett, knekkebrød med brunost, bananer, Pepsi Max og ostepop.

Du var ikke bare solskinn og glede hele tiden. Du hadde også følelser som kunne gjøre at dagen noen ganger var litt grå, du var av og til lei deg, for du forsto at du var annerledes. Da vi sa at du hadde Downs syndrom, svarte du alltid kjapt “Nei, jeg har slutta”. Du ville helst være som alle andre. Men stort sett var din verden preget av optimisme og pur glede og begeistring over de små tingene her i livet.

 

Verdens søteste storesøster❤

Jeg savner at du fins, Sidsel.Jeg savner din frydefulle tilstedeværelse. Jeg savner dine faste uttrykk;

 

“Det passer fint”

“Sånn er livet”

“Så koselig å se deg”

“Takk for sist”

“Glad i deg, jenta mi”

“Vi snakkes”

 

Tusen takk for en uforglemmelig oppvekst med deg, Sidsel. Takk for at du viste meg at det er de enkle gledene som er de beste. Tusen takk for alle inderlige øyeblikk med deg. Takk for alle kyss.

 

Jeg elsker deg❤

 

// Nina

 

Follow my blog with Bloglovin

Alternativt kan du like og følge siden min på Facebook også:

https://www.facebook.com/ninautenfilter

 

 

6 kommentarer
    1. Åh Nina💔 Tårene triller når jeg leser det vakre innlegget ditt! Det er så nært, så ærlig og så utrolig fint å lese! Takk Nina for at du deler så mye fint🙏💞

      1. Millioner takk, kjære Mette❤
        Tårene har rent i dag, på Flytoget i ettermiddag kikket flere litt rart på meg der jeg ustanselig satt og tørket våte kinn.
        Mange tanker denne dagen, – litt godt å bli ferdig med det første året.

        God morsdag til deg. Du savner vel litt ekstra i dag, du også❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg