Ikke kom og si at jeg er vanskelig!

Den der intense godfølelsen kommer med én gang vi kjører inn på tunet her på setra.

Her er det lett å være til stede i øyeblikket. Ingen forstyrrende elementer, bare kjæresten, bikkja Vaffel og meg selv.

Hauger av levende lys. Jeg er ikke glad i røde lys, men har arvet og hatt liggende så mange gamle røde lys, de kan ikke kastes. Så nå lyser det rødt i alle kroker og jammen er det ikke ganske koselig likevel. Det er ikke fargen på lysene som bestemmer hvordan jeg har det inni meg. Det er omgivelsene og folka jeg har rundt meg.

 

Materialistiske verdier betyr lite. Jeg er glad i interiør og å ha det fint rundt meg. Men synes kanskje aller mest om å blande både nytt og gammelt. Ikke ha det som alle andre har, prøve å skape min egen stil.

Litt dyrt, en del midt på treet-billig. Kvalitet er viktig. Ergrer meg hver gang jeg har kjøpt noe fordi det var billig og som går i stykker med én gang.

Og så er det der med å tenke litt før jeg handler. Impulsiv kunne vært mitt mellomnavn. Jeg må bli enda bedre til å tenke meg om før jeg kjøper noe nytt. For det første har jeg mye mindre inntekt enn før, og for det andre er det strengt talt ikke noe vi trenger. Så klart det er gøy å fornye av og til. Men det er bare sunt å moderere seg. Blir ikke lykkeligere av ting, – det er kun midlertidig.

Lykken sitter i hjertet. Lykke får man fra små, hverdagslige hendelser. Et smil, at kjæresten kommer med kaffe, å høre en fin låt på radio, å få en god klem fra barnebarna, å få en koselig melding fra noen av barna, å høre det knitrer i ovnen, å gjøre noe fint for andre, å være ute og sanse naturen osv…

Lykken ligger også i en god dag, når helsa ikke er så verst, når jeg kan ta mindre smertestillende, når jeg har fått noen timer med god søvn, når mine kjære har det bra, når overskuddet er på plass og når jeg klarer å være en bra kone, mamma, datter, bestemor og venn.

Når ikke alle premissene for lykke er fylt, gjelder det likevel å fokusere på det som tross alt er bra, for alt er sjelden dårlig samtidig. “Det er alltid noe å glede seg over”, som en venn bruker som hæsjtægg på bildene sine på Instagram. Det er så sant. Det er ALLTID noe å glede seg over.

Dagen i dag har vært en dag med mange nydelige øyeblikk.

Mye vind her oppe, men vi har litt trær rundt oss som tar unna for de verste vindkastene, så i dag har vi vært ute både med spark, kjelke og på truger. Vi har måkt parkeringa og en sti frem til hytta for naboen, og vi har måkt av litt tunge snøskavler som lå over et lite tak på et tilbygg på ei annen hytte her.

Deilige timer i frisk fjelluft samtidig som vi har fått gjort litt nytte for oss. Det har vært godt for kropp og sjel, som det så fint heter.

Måke-Mannen har måkt litt _for_ godt til at føret var glitrende.

Vaffel står godt til låveveggen.

 

Tilgang på vann hos naboen.

Bård fikk truger til bursdagen – genialt til sitt bruk!

Blåtimen kommer senere og senere. Godt at dagene blir lengre, selv om jeg lever godt med vintermørket også. Vi er heldige som har så store variasjoner gjennom året! Mine favorittårstider er vår, høst og vinter. Og sommer. Ikke kom og si at jeg er vanskelig!

Ha en strålende torsdag, alle!

// Nina

 

2 kommentarer
    1. Flotte bilder. Jeg er og opptatt av interiør. Og har helt klart min egen stil. Når det kommer til interiør er jeg ikke impulsiv

      1. Takk, Brit.
        Når det kommer til impulsive kjøp går det mest på å bruke penger jeg kanskje heller burde satt inn på sparekontoen eller brukt på mer fornuftige ting. Men jeg bruker aldri penger jeg ikke har. Da kommer fornuften seilende. Heldigvis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg