I karantene

Så fikk jeg telefonen jeg hadde håpet jeg aldri skulle få.

Den ringte første gangen i går kveld. Da fikk jeg telefon fra en som har fått påvist korona. Hen fortalte at vi har vært i nærkontakt innenfor de 48 timene før symptomene brøt ut.

Den andre telefonen kom fra smittesporingsteamet i dag tidlig.

Jeg må i karantene.

I utgangspunktet har jeg 10 dagers karantene som nå varer til og med søndag.

Men om jeg tester meg på dag 7 etter å ha vært i kontakt med den som har fått påvist korona, så kan jeg teste meg ut av karantenen. Veldig viktig at det er på dag 7, visstnok. Så da blir det pinne i halsen og i nesa på torsdag.

(Jeg trodde ikke man kunne teste seg ut av karantene, men hun sa så, hun som ringte fra smittesporingsteamet. Om det ikke stemmer vil jeg gjerne høre fra deg).

 

Det forunderlige er at når man får en sånn telefon, så tar det ikke mange minuttene før man kjenner at man er litt snufsete og sår i halsen. Da smitter det lett, ass!

Neida, joda. Føler meg i ganske god form, ut fra mine kriterier, jaffal. Tror ikke Hvermansen blir imponert, akkurat.

Har startet dagen med en dusj og en kopp kaffe. Ska’kke gå i karantenefella her, nei!

Jeg er bestyrtet over alle som slutter å dusje og som begynner å bake i stedet når de er i karantene.

Bestyrtet? Det ordet ser vi ikke hver dag lenger. JA til oppfriskning av lite brukte ord! (Dagens parole).

 

Fra spøk til alvor. Det var veldig uheldig å få en mulig smittesituasjon og karantene nå. Vi har noen i nær familie som trenger oss ekstra om dagen. At de ikke kan komme hjem til oss nå er veldig, veldig trist.

Jeg krysser derfor alt jeg har for at jeg ikke er smittet og at jeg får raskt og negativt svar på testen på torsdag.

Heldigvis trives jeg hjemme.

 

// Nina

4 kommentarer
    1. Ai, ai.. Håper inderlig at du ikke er smittet. Jeg ble syk i romjula, med bronkitt. Måtte teste meg og hadde ikke covid-19. Ikke vondt å ta den testen om du må. Jeg måtte i karantene i fjor da jeg kom fra utlandet, og like før landet stengte ned. Var kjedelig, men når man bor landlig til kan man sitte ute å se folk kjøre forbi. Jo, vi har campingvognen i nord. 4-5 mil herfra. Slipper å krysse grensene.

      Du får gjort mye hjemme når du er i karantene og du kan snart gå ut om du er frisk. Jeg har smitteappen på tlf man bør være forsiktig for det er ingen av oss som vil bli syk.

    2. Tok testen i januar, gruer meg ikke for den. Håper bare den blir negativ🤞
      Har smitteappen, jeg også, og håper så mange som mulig laster den ned.

      Så kjekt med en plass så nærme, blir lettere å ta en dagstur eller for en helg på impuls. Vi får satse på fint påskevær over hele landet, – det hadde vi trengt alle som én!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg