Hvem sa…

Bildet er lånt fra bama.no

 

“Rosenkål! Jeg hater rosenkål!”

Hvilken TV-figur sa det i slutten av hvert program? Utsagnet hadde visst ikke noe med innholdet i programmet å gjøre, det bare ble sagt, sånn helt ut av det blå.

 

Hvorfor spør du, lurer folk.

 

Jo, jeg lurer fordi setningen har gått på repeat inni hodet mitt siden sønnen min snakket om det da han og samboeren var innom tidligere i kveld.

 

Men om dette var noe som rulla og gikk på barne-TV da mine godt voksne barn var små, er det ikke så rart at så få av den generasjonen liker rosenkål i dag! (Jeg har forøvrig ingen statistikk som underbygger at “ingen” av dem liker rosenkål, men jeg har bestemt det inntrykket…)

 

Sønnen min husket bare den slutten, men ikke hvilket TV-program det var fra.

Noen som vet hvem jeg kan gi skylden til for å ha nedgradert en av de beste grønnsakene jeg vet om, og som kan gi meg litt fred hva angår tankekjøret?

Riktignok elsker jeg rosenkål, men har ikke lyst til å drømme om det i hele natt, liksom…

 

// Nina

 

4 kommentarer
      1. Takk, Lillian!
        Litt flaut at jeg ikke tenkte på at Google kunne hjelpe meg, men jeg fikk svar på Facebook-siden min i går kveld, så jeg fikk i hvert fall sove uten at alt handlet om rosenkål 😉
        Tror den het bare Teddy og Annie her i Norge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg